Thursday, July 13, 2023

13th Jul. Shogi 将棋だぞ

Shogi

7月13日 将棋だぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

harvested vegetables

  野菜を収穫して、

 

 

 

prepared swimming pools for weekend then

  週末に向け、プールの準備をして、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

I continued preparation until I left home.

  家を出る時まで準備を続けました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

prepared for school then

  学校準備をして、

 

 

 

walked to the meeting place. When it’s raining, Kaito doesn’t dash maybe because it’s slippery.

  集合場所まで歩いて行きました。雨が降っている時はダッシュしません。多分滑りやすいからでしょう。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通り見送りました。

 

 

 

Now, Ichina is interested in PC printer and TV.

  Tina姫はパソコンプリンタとテレビに興味があります。

 

 

 

Ichina and Tamami visited their favorite bakery then ate bread.

  Tina姫とTamamiさんはお気に入りのパン屋さんへ行き、パンを食べました。

 

 

 

After that she played with the big ball,

  その後、大きなボールで遊んで、

 

 

 

played with Kaito,

  Kaitoマンと遊んで、

 

 

 

drew a picture.

  絵を描きました。

 

 

 

I came back home after they finished eating dinner,

  家族が食事を終えた時に帰宅しました。

 

 

 

We played together until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

enjoyed shogi. Ichina pretend to play shogi well.

  将棋を楽しみました。Tina姫は将棋の真似が上手です()

 

 

 

We watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment