Friday, July 28, 2023

28th Jul. Birthday, Light Dump Truck 誕生日・軽ダンプだぞ

Birthday, Light Dump Truck

7月28日 誕生日・軽ダンプだぞ

 

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants under a carport then

  防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやって

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

before Ichina woke up,

  Tina姫は起きる前に、

 

 

 

Kaito dashed to the meeting place,

  Kaitoマンは集合場所までダッシュで行って、

 

 

 

told his friends that it’s his birthday today then did radio gymnastics.

  友だちに今日が誕生日だと伝えて、ラジオ体操をしました。

 

 

 

After that, he dashed back home then counted the number of morning glory flowers in bloom.

  その後、ダッシュで家に帰って、アサガオの花を数えました。

 

 

 

I harvested vegetables as usual.

  いつも通り野菜を収穫しました。

 

 

 

It was Kaito’s birthday so he received the birthday gift from Ichina, Tamami and me.

  Kaitoマンの誕生日なので、家族からプレゼントを受け取りました。

 

 

 

It was the gift on his request.

  リクエスト通りです。

 

 

 

Ichina saw me off.

  Tina姫は見送ってくれました。

 

 

 

I took the lead the basketball competition.

  バスケットボール部の引率をしました。

 


 

After I left home, Ichina watered plants then

  Torojiro先生がいなくなってから、Tina姫は植物に水をやって、

 

 

 

went for a walk around our house.

  近所の散歩をしました。

 

 

 

When I came back home, there was the light dump truck I bought.

  家に帰った時、軽ダンプがありました。

 

 

 

At last, we became light truck owner. Kaito really likes light truck.

  ついに軽トラオーナーになりました。Kaitoマンは軽トラ大好きです。

 

 

 

Now Ichina doesn’t know what is light truck, haha.

  今、Tina姫はまだ軽トラとは何かわかっていません()

 

 

 

Around 5 PM, we visited Canerry Row Restaunrant in Shimosuwa Town. Kaito received the birthday gift from grandparents.

  5時頃、下諏訪のキャナリーロウに行きました。Kaitoマンはじいじばあばから誕生日プレゼントをもらいました。

 

 

 

We ate luxurious dinner all we wanted.

  豪華な夕食を思う存分食べました。

 

 

 

Finally, Kaito received the birthday cake then we sang Happy Birthday song. Kaito seemed to be satisfied with the party.

  最後にKaitoマンは誕生日ケーキを受け取り、皆ハッピーバースデーの歌を歌いました。

kaitoマンは誕生日会に満足している様子でした。

MOV_1697 2023.07.28 Kaito's Birthday Party

https://youtu.be/0wZGKF0wzLc

 

 

 

On the way back, we visited Second Street then bought Kaito’s BURTON cap.

  帰りにセカンドストリートによって、Kaitoマンのバートン帽子を買いました。おぉなんかスノボできそうな人に見える()

 

 

 

We played the game Kaito received as his birthday present,

  Kaitoマンが誕生日プレゼントとしてもらったゲームをして、

 

 

 

played together until bath time, watched Maizen Sisters then went to bed.

  お風呂の時間まで遊んで、まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment