Monday, July 3, 2023

3rd Jul. Walk & Dash 歩きとダッシュだぞ

Walk & Dash

7月3日 歩きとダッシュだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

Kaito woke up, changed clothes,

  Kaitoマンは起きて、着替えて、

 

 

 

observed the small stag beetle eating food,

  コクワガタが食事しているのを見て、

  

 

 

watched TV then

  テレビを見て、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

This is picture drawn by Kaito. Maybe he is playing baseball.

  Kaitoマンの絵です。多分野球をしているのかな?

 

 

 

Kaito always walks to the edge of the lot,

  いつもKaitoマンは敷地の端まで歩いて行き、

 

 

 

said bye-bye to Tamami and Ichina (when she is awake) then

  TamamiさんとTina姫(起きている時)にバイバイを言って、

 

 

 

dashed to the meeting place for about 200m, (600feet)

  集合場所まで200mダッシュをします()。別に時間ギリギリという訳ではなく、ただ走りたいようです()

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

Ichina didn’t woke up before I left home. Maybe she was very tired because we played a lot in the weekend.

  Tina姫はTorojiro先生が家を出る前に起きませんでした。多分週末たくさん遊んで疲れたのでしょう。

 

 

 

Tamami sent me photos of Ichina eating breakfast.

  TamamiさんがTina姫が朝食を食べている写真を送ってくれました。

 

 

 

At school, we read books at school library.

  学校の図書室で本を読みました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was playing with Shimajiro toys.

  家に帰った時、Tina姫はしまじろうのおもちゃで遊んでいました。

 

 

 

I took her to a balcony then watched Blue Thunder freight train.

  バルコニーに連れて行き、ブルーサンダー貨物列車を見ました。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment