Tuesday, July 11, 2023

11th Jul. Big, Small 大きい・小さいだぞ

Big, Small

7月11日 大きい・小さいだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

harvested vegetables then

  野菜を収穫して、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito woke up then

  Kaitoマンは起きて、

 


prepared for school.

  学校準備をしました。

 

 

 

Since Ichina was crying, I took her to a balcony.

  Tina姫が泣いていたので、バルコニーに連れて行きました。

 

 

 

Ichina knows the difference of big swimming pool and small one.

  Tina姫は大きいプールと小さいプールの違いが分かっています。

 

 

 

Kaito walked to the end of the lot then

  Kaitoマンは敷地の端まで歩いて行って、

 

 

 

dashed to the meeting place.

  集合場所までダッシュしました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りに見送りました。

 

 

 

Ichina saw me off at a kitchen.

  Tina姫は台所で見送ってくれました。

 

 

 

At school, I tried dyeing with my students.

  生徒達と染物に挑戦しました。

 

 

 

I managed swimming pool as usual.

  いつものようにプール管理しました。

 


After school, Kaito played together with Ichina at a living room.

  学校の後、KaitoマンはTina姫と一緒に居間で遊びました。


 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were watching tablet PC on a bed.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはベッドでタブレットを見ていました。

 

 

 

Ichina watched passing train from a balcony. Ichina can pronounce the name of the limited express “Super Azusa”

  Tina姫はバルコニーから通過電車を見ました。Tina姫は「すーぱーあずさ」と言えます。

 

 

 

I practiced bamboo stilts and jump rope.

  竹馬となわとび練習をしました。そんな大したことはしません。前後のあや3重跳びと、竹馬でライディーン踊った後、竹馬で大繩を跳ぶだけです。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

played until bath time,

  お風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sister then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment