Sunday, May 14, 2023

14th May. Tokyo2 東京だぞ2

Tokyo2

5月14日 東京だぞ2

 

 


We ate breakfast at the hotel at 8 AM.

  8時にホテルで朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito were playing on the bunk bed.

  Tina姫とKaitoマンは2段ベッドで遊んでいました。

MOV_7339 2023.05.14 Ichina and Kaito were playing on the bunk bed


https://youtu.be/xQL10oRA-DU

 

 

 

Ichina started climbing its ladder. Wow!

  Tina姫は梯子を登り始めました。おぉ~

MOV_7340 2023.05.14 Ichina is climbing the bunk bed


https://youtu.be/ud2inTcbqWw

 

 

 

Around 9:40 AM, we left the hotel. It was nice!

  9時40分頃、ホテルを出ました。良い所でした!

 

 

 

We walked to Ueno Park,

  上野公園に向け歩いて、

 

 

 

walked in the park.

  公園内を歩いて、

 

 

 

got Ueno Zoo around 10:30 AM.

  10時半頃、上野動物園に着きました。

 

 

 

We all entered the zoo for the first time.

  全員入園するのは初めてでした。

 

 

 

Maybe it was Kaito’s second time to enter such a big zoo. His first experience of zoo was Tennouji Zoo in Osaka when he was 1 year old, almost the same age as Ichina.

  多分、Kaitoマンはこれくらい大きな動物園に入ったのは2回目です。初めての時は、大阪天王寺動物園に行きました。Tina姫と同じ年齢の時です。

https://torojiro2.blogspot.com/2018/03/24th-mar-osaka-2.html

 

 

 

First, we watched many kinds of animals at the east part.

  東園で、たくさんの動物を見ました。

 

 

 

Deer and antelope are not rare for us because we can watch them around our house.

  鹿とカモシカは珍しくありません。家の周りで見られるからです()

 

 

 

We took photos in front of the Panda monument then

  パンダ記念碑で写真を撮って、

 

 

 

had lunch at “Saru-yama kitchen” food shop around 12:30. Ueno Zoo is famous for panda.

  12時半頃、さるやまキッチンで昼食でした。上野動物園はパンダで有名です。

 

 

 

After lunch, we walked to the west part.

  昼食の後、西園へ歩いて行きました。

 

 

 

We watched a lot of animals today.

  今日はたくさんの動物を見ました。

 

 

 

Finally, we watched pandas then left the zoo around 2 PM.

  最後にパンダを見て、2時頃、動物園を出ました。

 

 

 

After that, we took train from Ueno to Shinjuku,

  その後、上野から新宿まで電車に乗って、

 

 

 

took the limited express Azusa then went back to Nagano.

  特急あずさで長野県に帰りました。

 

 

 

We changed train at Kamisuwa Station,

  上諏訪で乗り換えて、

 

 

 

walked from the nearest station then arrived at our house around 7 PM. It was a great family trip.

  最寄り駅から歩いて、7時頃家に着きました。素晴らしい家族旅行でした。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べて、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment