Tuesday, May 16, 2023

16th May. Hail, Paper Making Machine 雹・紙すき機だぞ

Hail, Paper Making Machine

5月16日 雹・紙すき機だぞ


 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

watered plants.

  植物に水をやりました。

 

 

 

It seemed to hail last yesterday.

  昨日、雹が降ったようです。

 

 

 

Ichina and Kaito was sleeping when I left home.

  Torojiro先生が家を出た時、Tina姫とKaitoマンはまだ眠っていました。

 

 

 

Kaito woke up then

  Kaitoマンは起きて、

 

 

 

went out for luxurious lunch.

  豪華な昼食のため外食しました。

 

 

 

We planted seedlings of sweet potato at school.

  学校でサツマイモの苗を植えました。

 

 

 

After school, we decorated self-portrait work of my students.

  放課後、生徒の自画像作品を飾りつけました。

 

 

 

After work, I cut timber then

  仕事の後、材木を切って、

 

 

 

made paper making machine for our class.

  授業のために、紙すき機を作りました。

 

 

 

We had dinner together.

  一緒に夕食を食べました。

 

 

 

We ate castella we bought at Tokyo then played cat’s cradle.

  東京で買ったカステラを食べ、あやとりをしました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment