Tuesday, May 2, 2023

2nd May. Platform for Ichina, Happo one finished in April Tina姫の台・八方尾根が4月に終わったぞ

Platform for Ichina, Happo one finished in April

5月2日 Tina姫の台・八方尾根が4月に終わったぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants under the carport while Ichina and Kaito were sleeping.

  Tina姫、Kaitoマンが眠っている間に防犯カメラ、プールを確認して、カーポート下の植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito played scissors-paper-rock game on TV.

  Kaitoマンはめざましじゃんけんをしました。

 

 

 

After that I dried clothes outside, watered plants then

  その後、洗濯物を外に干して、植物に水をやって、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Kaito went to school as usual.

  Kaitoマンはいつも通り学校に行きました。

 

 

 

I saw him off here.

  ここで見送りました。

 

 

 

I visited one student’s house in the morning then visited another student’s house after lunch.

  午前に1件、昼食後に1件、家庭訪問がありました。

 

 

 

I made the platform for Ichina. Since the table in grandparents’ house is high so Ichina tries to stand up when she is eating meal.

  Tina姫用の台を作りました。じいじばあばの家のテーブルが高いので、食事中に立ち上がってしまうようです。

 

 

 

After home visit, I came back home early then

  家庭訪問の後、早く家に帰って、

 

 

 

poured cement to the leak point.

  雨漏り場所にセメントを流しました。ようは水たまりを作らなければいいんじゃないのか、と考えています。

 

 

 

Ichina called to Anpanman,

  Tina姫はアンパンマンと電話して、

 

 

 

played with Anpanman bus,

  アンパンマンバスで遊んで、

 

 

 

we watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

 

 

 

We were supposed to go skiing tomorrow but due to snow shortage, Happo one ski field closed before May. Oh, man! As far as I know, it was my first time that Happo closed in April. Although, the seller of the ticket canceled it, we were very sad…

  明日、スキーに行く予定でしたが・・・雪不足で八方尾根が5月前に閉鎖になりました。なに~!!!知っている範囲では、八方が4月中に終わったのは初めてです。メルカリの売主はキャンセルしてくれましたが、悲しすぎます・・・。

No comments:

Post a Comment