Thursday, May 4, 2023

4th May. Ski wear, Greenhouse スキーウェア・ビニールハウスだぞ

Ski wear, Greenhouse

5月4日 スキーウェア・ビニールハウスだぞ

 

 



I checked security camera, swimming pools and our farm then

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

went jogging around our house.

  家の周辺をジョギングしました。

 

 

 

I will move this greenhouse to our yard.

  このビニールハウスを我が家の庭へ移動します。

 

 

 

After jogging, I ate breakfast,

  ジョギングの後、朝食を食べて、

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

I also washed our ski wears because it would be fine today and tomorrow.

  今日と明日は晴れなのでスキーウェアも洗いました。

 

 

 


Ichina and Kaito ate breakfast,

  Tina姫とKaitoマンは朝食を食べて、

 

 

 

played with jump rope and rocking chair then

  なわとびとロッキングチェアで遊んで、

 

 

 

Kaito visited my school with me to borrow the light truck.

  KaitoマンはTorojiro先生の学校へ軽トラを借りに来ました。

 

 

 

Ichina and Tamami went shopping.

  Tina姫とTamamiさんは買い物に行きました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

Kaito and I visited the place around 1 PM then started moving the greenhouse. Its size is about 18m ×5m so it must be very hard to move. Today we moved about 10 poles, only its front wall part.

  1時頃KaitoマンとTorojiro先生はビニールハウスの移動を始めました。

 

 

 

Kaito is very good at finding four-leaf clover, sometimes he finds five-leaf clover.

  Kaitoマンは4つばのクローバーを見つけるのが得意です。時々5つばも見つけます。

 

 

 

Around 3:30 PM, we visited Kaito’s favorite amusement park then enjoyed shooting game, bingo game, coin games and crane game then got 2 boxes of pocky for US$1.

  3時半頃、アミューズメントに行って、射的ゲーム、ビンゴゲーム、メダルゲーム、クレーンゲームをして、100円でポッキー2箱獲りました。

 

 

 

On the way back, we visited Watahan Supermarket then ate ice cream.

  帰りに綿半でアイスを食べました。

 

 

 

Once I dropped Kaito off at home then I carried soil for our farm by light truck.

  一旦Kaitoマンを家に届けて、Torojiro先生は、軽トラで畑用に土を運びました。

 

 

 

I planted some seedlings.

  いくつか苗を植えました。

 

 

 

I played together with Ichina and Kaito.

  Tina姫、Kaitoマンと遊びました。

 

 

 

Ichina sat on her baby chair on my handmade platform.

  Tina姫は手作り台の上のベビーチェアに座りました。

 

 

 

We played together until bath time,

  お風呂の時間まで一緒に遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment