Sunday, May 21, 2023

21st May. Resource Recovery, Lottery 資源回収・宝くじだぞ

Resource Recovery, Lottery

5月21日 資源回収・宝くじだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools then

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

went for a jog via the statue of old guy who has lion body.

  体がライオンのおっさんの像経由でジョギングに行きました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

went out for resource recovery.

  資源回収のために外出しました。

 

 

 

We had a resource recovery event in our district. Primary school students recovered cardboards and used paper. Kaito did it well.

  地区の資源回収がありました。小学生が段ボールと古紙を集めました。Kaitoマンよくがんばりました。

 

 

 

After that, I watered plants,

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

repaired leak again,

  雨漏りをもう一度直して、

 

 

 

played with Ichina and Kaito in the rooms.

  室内でTina姫、Kaitoマンと遊びました。

 

 

 

After lunch, Osaka black noodle,

  大阪ブラックの昼食の後、

 

 

 

we played outside. Kaito helped Ichina putting on shoes.

  外で遊びました。Kaitoマン兄ちゃんはTina姫が靴を履くのを手伝いました。

 

 

 

Kaito practiced flying discs,

  Kaitoマンはフリスビー練習をして、

 

 

 

planted seedling of sweet potatoes then

  サツマイモの苗を植えて、

 

 

 

watered them.

  水やりをしました。

 

 

 

I made a ridge of cabbage.

  キャベツの畝を作りました。

 

 

 

Around 3:30 PM, we visited the Big supermarket then ate ice cream.

  3時半頃、ビッグに行って、アイスを食べました。

 

 

 

we enjoyed shopping at some shops.

  いくつかの店で買い物を楽しみました。

 

 

 

At CAINZ home center, Kaito bought lottery for the first time. Our budget was US$10 so I recommended him to buy 10 US$1 lottery tickets but he chose 3 US$3 tickets. We hope we got 500,000,000 yen (US$5,000,000).

  カインズホームでKaitoマンは初めて宝くじを買いました。予算1000円なので100円クジを10枚買うことを勧めましたが、Kaitoマンは300円クジを3枚買いました。チャレンジャーです。5億円当たりますように!

 

 


I sprayed weedkiller beside the stream. We use this place for our swimming pool.

  除草剤を小川近くに噴霧しました。プールでこの場所を使うのです。




 

We played together after dinner,

  夕食後、一緒に遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment