Thursday, May 11, 2023

11th May. Get by herself out of bed ベッドから自分で降りるぞ

Get by herself out of bed

5月11日 ベッドから自分で降りるぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

watered plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito were sleeping peacefully.

  Tina姫とKaitoマンはすやすや眠っていました。

 

 

 

When they get up, Ichina can get by herself out of bed now.

  起きた時、今Tina姫はベッドから自分で降りられます。背が届かないのに、するするっと滑って上手に降ります。ソファ滑り台の動きが活きているのでしょうか。

 

 

 

Kaito lie down on the sofa for a while,

  Kaitoマンはソファでしばらく寝転がり、

 

 

 

played cat’s cradle then

  あやとり練習をして、

 

 

 

Kaito put on a baby apron for Ichina.

  KaitoマンはTina姫の為に赤ちゃんエプロンを着けました。

 

 

 

Following that, Kaito prepared for school then

  それからKaitoマンは学校の準備をして、

 

 

 

left home together with us.

  皆と一緒に家を出ました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りこの場所でKaitoマンを見送りました。

 

 

 

 

After that Ichina started eating breakfast.

  その後、Tina姫は朝食を食べ始めました。

 

 

 

I watered flowers with my student.

  生徒と一緒に花に水をやりました。

 

 

 

I will make the daily schedule for my student.

  生徒の為に日課表を作ります。

 

 

 

On the way back home, I saw the freight train, Blue Thunder, near Midoriko Station.

  みどり湖駅付近で、帰りにブルートレイン貨物列車を見ました。

 

 

 

We had dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

brushed teeth,

  歯を磨いて、

 

 

 

played together until bath time,

  一緒にお風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment