Monday, May 1, 2023

1st May. Get used to the slopes 坂道に慣れるぞ

Get used to the slopes

5月1日 坂道に慣れるぞ

 

 




I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

watered plants. I found that the potatoes are sprouting. We planted it on 29 Mar.

  3月29日に植えたジャガイモが芽を出しました。

https://torojiro2.blogspot.com/2023/03/29th-mar-alps-park-long-sled-potato.html

 

 

 

I finished breakfast before they woke up.

  皆が起きる前に朝食をすませました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, prepared for school then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、学校準備をして、

 

 

 

Kaito left for school and Ichina managed to saw him off thought she was very sleepy.

  Kaitoマンは学校へ向かいました。Tina姫はとても眠かったですが何とかKaitoマン兄さんを見送りました。

 

 

 

I saw Kaito off at the place as usual.

  Torojiro先生はいつも通りの場所で見送りました。

 

 

 

After that Ichina ate breakfast then

  その後、Tina姫は朝食を食べて、

 

 

 

cleaned rooms with a mop (window wiper).

  窓拭きワイパーのモップで部屋を掃除しました()

 

 

 

I had home visit today. Some of their houses are difficult to find. Now we used Google map.

  今日は家庭訪問でした。何軒かとても見つけるのが難しい家があります。Googleマップを使います。

 

 

 

On the way back, I bought ice cream and my lunch at the Big supermarket.

  帰りにザ・ビッグでアイスと昼食を買いました。

 

 

 

I came back home earlier. The silk tree sprouted.

  早めに家に帰りました。ねむの木が芽を出しました。

 

 

 

 

We played together at a yard.

  一緒に庭で遊びました。

 

 

 

Ichina didn’t release the ball so we couldn’t play volleyball, haha.

  Tina姫がボールを離さなかったのでバレーボールができませんでした()

 

 

 

We played on the slide. Ichina should get used to the slopes because she is going to start sled and ski next season.

  滑り台をしました。Tina姫は坂道に慣れなければいけません。来シーズンはソリとスキーを始めるからです。

 

 

 

After diner, we played at a living room until bath time,

  夕食後、お風呂の時間まで居間で遊び、

 

 

 

watched Maizen Sisters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment