Sunday, May 7, 2023

7th May. Carp Streamer, Warrior Helmet, Annou Potato, Soccer 鯉のぼり・兜・安納イモ・サッカーだぞ

Carp Streamer, Warrior Helmet, Annou Potato, Soccer

5月7日 鯉のぼり・兜・安納イモ・サッカーだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

watered plants,

  植物に水をやって、

 

 

 

dried clothes inside because it was raining heavily.

  激しく雨が降っていたんで、室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito was still sleeping around 8 AM.

  8時頃Kaitoマンはまだ眠っていました。

 

 

 

I visited the barber,

  床屋へ行って、

 

 

 

visited JA agriculture shop and bought some seedlings,

  JAに行って、いくつか苗を買って、

 

 

 

went to CAINZ home center, checked the price of artificial grass for swimming pools then bought Annou potato seedlings.

  カインズホームに行って、プール用人工芝の値段を確認して、安納イモの苗を買いました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were eating breakfast.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンは朝食を食べていました。

 

 

 

They played at a living room,

  居間で遊んで、

MOV_6926 2023.05.07 Ichina is dancing with a song


https://youtube.com/shorts/FiSW5FG0tWs

 

 

 

took photos in front of the carp streamer and warrior helmet then put them away because Children’s Day finished.

  鯉のぼりと兜の前で写真を撮って、片付けました。子どもの日が終わったからです。

 

 

 

I’m growing seedlings of Beni-Azuma sweet potato for my school and washed seedlings of Annou sweet potato for our farm.

  紅あずまの苗を学校の畑の為に育てていて、家の畑の為に安納イモの苗を洗いました。

 

 

 

After lunch,

  昼食の後、

 

 

 

Kaito played cat’s cradle then

  Kaitoマンはあやとりをして、

 

 

 

planted some of seedlings of Annou potato.

  安納イモの苗をいくつか植えました。

 

 

 

Although it was raining, Ichina and Kaito played under a carport then

  雨が降っていましたが、Tina姫とKaitoマンはカーポート下で遊んで、

 

 

 

we went out for shopping.

  買い物に出かけました。

 

 

 

Ichina really likes this shopping cart maybe because Kaito rides on it while standing.

  Tina姫はこのショッピングカートが大好きです。多分Kaitoマン兄さんが立って乗っているからでしょう。真似したい?憧れ?()

 

 

 

I checked the price of artificial grass for swimming pools at Watahan then

  綿半でも人工芝の値段を確認して、

 

 

 

ate ice cream in our car.

  車内でアイスを食べました。

 

 

 

When we came back home, I checked the leak point I repaired.

  家に帰って修理した雨漏り場所を確認しました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

Kaito played cat’s cradle and

  Kaitoマンはあやとりをして、

 

 

 

Ichina played soccer.

  Tina姫はサッカーをしました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment