Friday, May 5, 2023

5th May. LAZA WLK, Yamanashi Prefecture ラザウォーク・山梨県だぞ

LAZA WLK, Yamanashi Prefecture

5月5日 ラザウォーク・山梨県だぞ

 

 

 




I checked security cameras, swimming pools and our farm then

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

went for a jog via the place old guy with lion body is siting, while Ichina and Kaito were sleeping.

  Tina姫とKaitoマンが眠っている間に、体がライオンのおっさん経由でジョギングに行きました。

 

 

 

I dried clothes outside and did water repellent for ski wears today. Anyway, we need to dried them after water repellent with washing machine.

  洗濯物を外に干し、スキーウェアの撥水加工をしました。とにかく洗濯機で撥水加工した後、干して乾かさなければなりません。

 

 

 

I ate breakfast as usual and

  Torojiro先生は普通に朝食を食べて,

 

 

 

Ichina and Kaito ate special breakfast, children’s day edition, Tamami made. Carp streamer bread and Kashima-mochi (a rice cake wrapped in an oak leaf).

  Tina姫とKaitoマンはTamamiさんが作った子どもの日の特別朝食を食べました。鯉のぼりパンと柏餅です。

 

 

 

I went to school and returned the light truck.

  学校に行って軽トラを返しました。

 

 

 

When I came back home, Ichina and Kaito were playing at a bed room.

  家に帰ると、Tina姫とKaitoマンが寝室で遊んでいました。

 

 

 

I watered plants,

  植物に水をやって、

 

 

 

washed our shoes then dried them outside,

  靴を洗って外に干して、

 

 


took clothes and ski wears inside,

  服とスキーウェアを室内に入れて、

 

 

 

played with Ichina and Kaito at a yard then went out for sightseeing to Yamanashi prefecture at 10:30 AM. It was our first time to go out from Nagano prefecture in 2023.

  庭でTina姫、Kaitoマンと遊んで10時半、山梨へ観光に出かけました。2023年長野県外に出るのは初めてです。まぁスキーシーズン中は出ることはないので、自然とこの時期になります。

 

 

 

Around noon, we visited the roadside station “Hakushu”. We always visit here when I go to Yamanashi.

  昼頃、道の駅白州に来ました。山梨に行く時はいつでも寄ります。ちょうど1時間位運転した所にあって、休憩によいのです。

 

 

 

We bought lunch at the supermarket “Every” then ate it. We stayed here until 1:30 PM.

  スーパーエブリィで昼食を買って食べました。1時半頃までここで過ごしました。

 

 

 

It was cloudy but we could see Mt. Fuji.

  曇りでしたが、富士山が見えました。

 

 

 

At 2:20, we arrived at our final destination LAZA WALK shopping mall.

  2時20分、最終目的地のラザウォークに着きました。

 

 

 

There was no Frankenstein because it was not Halloween season.

  フランケンはいませんでした。ハロウィンシーズンじゃないからです。

https://torojiro2.blogspot.com/2022/10/109.html

 

 

 

Kaito enjoyed coin games and

  Kaitoマンはメダルゲームを楽しみ

 

 

 

we enjoyed shopping then

  みんなで買い物を楽しんで、

 

 






















took photos with Mt. Fuji at the parking,

  駐車場で富士山と写真を撮って、

 

 

 

ate ice cream in our car then left there at 5:00 PM.

  車内でアイスを食べて、5時に出発しました。

 

 

 

On the way back, at 5:30 PM, we visited Gyoumu Super we have its branch in Matsumoto.

  帰り道5時半に、松本にもある業務スーパーに行きました。

 

 

 

We came back home late then ate dinner around 9 PM. We bought this lunch box at LAZA WALK.

  遅くに帰ってきて、9時頃夕食でした。この弁当箱をラザウォークで買いました。

 

 

 

Since it’s Children’s Day today, we took a bath with iris. This is Japanese custom.

  子どもの日なので、菖蒲の湯に入りました。

No comments:

Post a Comment