Tuesday, May 23, 2023

23rd May. Broccoli ブロッコリーだぞ

Broccoli

5月23日 ブロッコリーだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools in the early morning around 4 AM.

  早朝4時頃、防犯カメラ、プールを確認しました。

 

 

 

Since it was raining, I dried clothes inside.

  雨が降っていたので、室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito woke up, practiced cat’s cradle,

  Kaitoマンは起きて、あやとり練習をして、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina was crying so I took her to a balcony and watched rain. She stopped crying.

  Tina姫が泣いていたので、バルコニーに連れて行き、雨を見ました。泣き止みました。

 

 

 

Kaito went to school in the rain.

  Kaitoマンは雨の中、学校に行きました。

 

 

 

I saw him off here as usual.

  いつも通りここで見送りました。

 

 

 

Since this season, we are cultivating broccoli because

  今シーズンからブロッコリーを育てています。なぜなら

 

 

 

Ichina really likes it.

  Tina姫がブロッコリー大好きだからです。

 

 

 

At school, I did paper making.

  学校で紙すきをしました。

 

 

 

After school, I cleaned swimming pool with my colleagues.

  放課後、同僚の先生たちとプール清掃をしました。

 

 

 

When I came back home, I harvested the broccoli.

  家に帰った時、ブロッコリーを収穫しました。

 

 

 

I hope she will be a good girl who loves vegetables.

  野菜大好きな姫になりますように!

 

 

 

Kaito was watching tablet PC.

  Kaitoマンはタブレットを観ていました。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

we played at a living room.

  居間で遊びました。

 

 

 

Usually Kaito takes a bath with Tamami first, Ichina played with me for about 10 minutes then she enters bathroom.

  普段、KaitoマンとTamamiさんが先に風呂に入って、Tina姫はTorojiro先生と約10分遊んで、風呂に入っていきます。

 

 

 

I prepare Maizen Sisters for Kaito, we watch it then go to bed.

  Kaitoマンの為にまいぜんシスターズを準備して、見て、寝ます。

No comments:

Post a Comment