Saturday, May 13, 2023

13th May. Tokyo1 東京だぞ1

Tokyo1

5月13日 東京だぞ1

 


I checked security cameras, swimming pools in the early morning around 4:30 AM.

  早朝4時半頃、防犯カメラ、プールを確認しました。

 

 

 

While Ichina and Kaito were sleeping,

  Tina姫とKaitoマンが眠っている間に、

 

 

 

I ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

watered plants. I had already finished drying clothes inside last night.

  植物に水をやりました。洗濯物は昨夜既に室内で乾かしていました。

 

 

 

We prepared for our trip then

  旅行準備をして、

 

 

 

we left for Tokyo around 6:50.

  6時50分頃、東京に向けて出発しました。

 

 

 

Kaito knows about the courses to the railway station well because the station is near Kaito’s nursery school.

  Kaitoマンは駅までの道をよく知っています。駅はKaitoマンの保育園の近くだからです。いっぱいお散歩したようですね~。

 

 

 

It was Ichina’s first time to take train.

  Tina姫は電車に乗るのが初めてでした!

 

 

 

Once we move to Okaya Station then took the limited express Azusa.

  一旦岡谷へ移動して、特急あずさに乗りました。

 

 

 

Ichina took Azusa for the first time, it’s earlier than Kaito. Maybe he took it first time when he was 2 years old.

  Tina姫はあずさに初めて乗りました。Kaitoマンより早いです。多分Kaitoマンは2歳の時に初めて乗りました。

 

 

 

Around 9:40, we got to Shinjuku then met my colleagues.

  9時40分頃、新宿について、同僚の先生たちと会いました。

 

 

 

First, we visited Nippori Station around 10:20 AM then

  初めに日10時20分頃、日暮里駅を訪れ、

 

 

 

watched great many trains. Ichina and Kaito were so fascinated.

  非常にたくさんの電車が見られて、Tina姫とKaitoマンは魅了されていました。

 

 

 

After that, we moved to Soramachi, beside Tokyo Sky Tree then

  その後、東京スカイツリーの麓、ソラマチに行き、

 

 

 

had lunch at Okinawa Restaurant around 12:30.

  12時半頃、沖縄レストランで昼食でした。

 

 

 

After lunch, we enjoyed sightsee at Soramachi.

  昼食後、ソラマチを観光しました。

 

 

 

We didn’t entered the aquarium but

  水族館には入りませんでしたが、

 

 

 

Kaito drew lots then got the stuffed toy of the sea creature. He named it “To-kun” because he got it in Tokyo.

  Kaitoマンはクジを1300円で引いて、このぬいぐるみを手に入れました。東京で手に入れたので「とう君」と名付けました。

 

 

 

We looked up Sky Tree. Very high! It’s 643m above sea level but our house located more than 700m.

  スカイツリーを見上げました。とても高いです!海抜643mありますが、我が家は海抜700m以上です・・・()

 

 

 

We took photos in the building beside the tree.

  ツリー横のビル内で写真を撮りました。

 

 

 

We took an elevator then looked down the lower world.

  エレベーターに乗って、下界を見下ろしました。

 

 

 

Ichina woke up then she also enjoyed the scenery.

  Tina姫は起きて、景色を楽しみました。

 

 

 

Following that, we bought souvenirs at Soramachi shopping mall then

  それから、ソラマチのショッピングモールで土産物を買い、

 

 

 

moved to Asakusa.

  浅草に移動しました。

 

 

 

We visited Sensouji Temple then

  浅草寺で、

 

 

 

drew drew an omikuji, fortune slip. Sensouji Temple is famous for that they gave us a lot evil at fortune skip but Kaito got great luck!

  おみくじを引きました。浅草寺はたくさん凶が出ることで有名ですが、Kaitoマンは大吉でした!すごい!!

 

 

 

Ichina got so so and I got half luck then

  Tina姫は吉で、Torojiro先生は半吉で、

 

 

 

Tamami got evil!!!

  Tamamiさんは凶を引きました。でた~!!!

 

 

 

After that, we ate sweets,

  スイーツを食べて、

 

 

 

took train then walked to our hotel.

  電車に乗って、ホテルに歩いて行きました。

 

 

 

I booked dormitory room of YHA. Bunk bed seems to be attractive for kids.

  ドミトリールームを予約しました。2段ベッドは子どもたちにとっては魅力的なようです。

 

 

 












They enjoyed the hotel.

  ホテルを楽しんでもらえたようです。

 

 

 

I walked to Asakusa again then

  Torojiro先生はまた浅草へ歩いて行って、

 

 

 

had a grilled beef party with my old colleagues.

  以前の同僚の先生達と焼き肉パーティーでした。

 

 

 

We had a great time. Thank you for coming with each other.

  素晴らしい時間でした。お互い来てくれてありがとうございました!

 

 

 

On the way back to my hotel, I ate my favorite Tenka-Ippin Chinese noodle.

  ホテルへの帰り道に天一のこってりラーメンを食べました。長野県での最寄り100kmだった唯一の天一はつぶれました。おそらくこのこってりは信州人にはウケないのでしょう。

No comments:

Post a Comment