Saturday, May 6, 2023

6th May. New equipment for tire exchange, Sofa Slide タイヤ交換の新しい機材・ソファ滑り台だぞ

New equipment for tire exchange, Sofa Slide

5月6日 タイヤ交換の新しい機材・ソファ滑り台だぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

walked to the garbage dump with watching dead mole, threw my water bottle I used for more than 5 years then

  ゴミ捨て場まで、死んだモグラを見ながら歩いて行って、5年以上使った水筒を捨てて、

 

 

 

went for a jog.

  ジョギングに出かけました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was playing with the Anpanman doll and

  家に帰った時、Tina姫はアンパンマン人形で遊んでいて、

 

 

 

Kaito was playing Giri Giri Game.

  Kaitoマンはギリギリゲームをしていました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I changed snow tires to normal tires.

  スタッドレスタイヤをノーマルタイヤに交換しました。

 


I started using the new equipment when I turned the nuts. Very usufull!

  ナットを回すのに新しい機材を使い始めました。めちゃくちゃ便利です。

 

 

 

After that, we played together,

  その後、一緒に遊んで、

 

 

 

I dried clothes outside,

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

made new ridge then

  新しい畝を作って、

 

 

 

Kaito planted seedlings of Beni-Azuma sweet potato.

  Kaitoマンは紅あずまの苗を植えました。

 

 

 

Ichina cleaned the entrance.

  Tina姫は玄関を掃除しました。

 

 

 

Around 4:30 PM, we visited Neo Park shopping mall and saw the rare train. My friend Mr. Yajima told me later it was E253.

  4時半頃、ネオパークに行きました。珍しい電車を見ましたが、Yajimaさんが前のあずさと同じ車両E253系だと教えてくれました。東海道・坂崎線系統用に塗装変更されているようです。

 

 

 

We enjoyed shopping and eating ice cream.

  買い物、アイスクリームを楽しみました。

 

 

 

When we moved to the book store nearby, we watched the train again.

  隣の本屋に移動するときにまたその電車を見ました。

 

 

 

Around 6 PM, Kaito enjoyed amusement park then got 3 boxed of Pocky for US$1.

  6時頃、Kaitoマンはアミューズメントパークを楽しんで、100円でポッキー3箱獲りました。

 

 

 

On the way back, we visited some shops.

  帰りにいくつか店を廻りました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

Ichina played on the sofa like a slide.

  Tina姫はソファで滑り台のように遊びました。

MOV_6894 2023.05.06 Ichina is playing on a sofa, like a slide


https://youtu.be/IBAymjAg2ts

No comments:

Post a Comment