Saturday, June 4, 2022

4th Jun. New Plants, Hornet 新しい植物・スズメバチだぞ

New Plants, Hornet

日 新しい植物・スズメバチだぞ

 

 


I couldnt jog this morning because I had a pulled muscle. Ichina was crawling instead.

  肉離れしているので今朝はジョギングできませんでした。代わりにTina姫がハイハイしていました。

 

 

 

I drank coffee on my handmade rocking chair then

  手作りロッキングチェアでコーヒーを飲んで、

 

 

 

dried clothes outside.

  洗濯物を外に干しました。

 

 

 

I cut grass with mower then

  ビーバーで草刈りして、

 

 

 

watered plants.

  植物に水をやりました。

 

 

 

After that we bought another seedling of okra, eggplant and molokheiya (jute) and red pepper.

  その後オクラ・なす・モロヘイヤ・唐辛子の苗を買いました。

 

 

 

 

Folowing that we visited smaller AEON after a long time away then ate lunch there.

  それから小さい方のイオンへ行き、昼食を食べました。ラーメン武蔵で食べました。6月4日は武蔵の日で安かったです。

 

 

 

After lunch, we moved to APINA then played Japanese drum game and air hockey game.

  昼食後、アピナへ行き、太鼓の達人とエアーホッケーをしました。

 

 

 

We visited Second Street then went back home.

  セカンドストリートに寄って、家に帰りました。

 

 

 

Since the hornet was trying to make its nest at a carport, I got rid of it. When I soray the hornet with insecticide, it flew to me.

  スズメバチがカーポートに巣を作りかけていたので、駆除しました。スプレーをかけた時、こっちに飛んできました。ビックリしました。

 

 

 

Kaito tried puzzle we bought at Second Street.

  Kaitoマンはセカンドストリートで買ったパズルに挑戦しました。

 

 

 

After that Kaito practiced bicycle. We use slope then dash back to the entrance every time.

  その後、Kaitoマンは自転車練習をしました。坂道を使って、ダッシュで入口まで戻ります。

20220604_180258 Bicycle Practice, dash back to our entrance


https://youtu.be/c-dFdTcDk14

 

 

 

After bicycle practice, we planted the new seedling.

  自転車練習の後、新しい苗を植えました。

 

 

 

 

Kaito played together with Ichina until dinner time.

  夕食の時間までTina姫と遊びました。

No comments:

Post a Comment