Sunday, June 19, 2022

19th Jun. Osaka 3 大阪だぞ3

Osaka 3

19日 大阪だぞ

 

 

I ate 551 steamed bun with meat in it.

  551のぶたまんを食べました。ツゥナイトのCMの様にわっはっはっは~となりました。

 

 

 

Around 9:30, I went cycling from my aunts house to Qs MALL then

  9時半頃、伯母の家からQ’s MALLにサイクリングに行き、

 

 

 

 

got to my favorite thick white noodles restaurant Pekopeko Udon. Im super happy because I visited here twice this time.

  ぺこぺこうどんに着きました。今回は2度来れたのでとても幸せです!3玉と麦ごはん中でした。次回は3玉と麦ごはん大いっときます!腹ペコで来られたら余裕なのですが・・・事前に食べてるものが・・・事後に食べる予定のものが多すぎて・・・(笑)

 

 

 

 

 

Around 2 PM, I moved to Tsuruhashi Station,

  2時頃、近鉄鶴橋に行き、

 

 

 

took the limited express Hinotori then left for Nagano.

  長野に向かいました。

 

 

 

One of my classmates sent me this photo. She was watching soccer game at Hanazono Rugby Field near my parents house. This is King Kazu, Kazuyoshi Miura. He looks like our teacher last night we met.

  同級生の一人が写真を送ってくれました。花園ラグビー場でサッカーを観戦していました。これはキングKazuですが・・・我らがKuriyama先生に似ているではありませんか(笑)!もうちょっと出発が遅かったら見に行けたのに・・・予約取れたひのとりじゃなかったら変更できたのに~。ぜひ次回!

 

 

 

 

Tamami sent me these photos, they were playing at the amusement park then eating delicous lunch at the restaurant.

  Tamamiさんが写真を送ってくれました。アミューズメントパークで遊んで、すき家?で昼食でした。

 

 

 

 

I enjoyed the limited express from Tsuruhashi to Nagoya for 2 hours.

  鶴橋から名古屋まで2時間ひのとりを楽しみました。トイレきれいです。あぁ逆に小学生時代に乗った垂れ流しのトイレが懐かしい、今から考えれば恐ろしい(笑)。マナーの悪い撮り鉄にかけてやればいい(笑)

 

 

 

Around 4 PM, I arrived at Nagoya.

  4時頃名古屋に着きました。

 

 

 

I ate dinner at the restaurant. It tasted so so as usual.

  この食堂でそばを食べました。いつも通りまぁまぁの味でした。近鉄~高速バスのアクセス中で、時間もない中、荷物もある中、新たな場所を開拓する意欲もなくいつも同じ所で食べます(笑)

 

 

 

I bought souvenir for my family members.

  家族にお土産を買いました。

 

 

 

At 5 PM, I took highway bus then went back to Nagano.

  5時に高速バスに乗って長野に帰りました。

 

 

 

After 3 hours, I got to Midoriko Hightway Station,

  3時間後に高速みどり湖駅について、

 

 

 

 

walked to my house for 30 minutes then went back home around 9 PM.

  30分歩いて、9時頃家に着きました。

 

 

 

 

Just in case I checked COVID-19. The reaction to it was negative.

  念のためコロナ検査をしてマイナスでした。

 

 

 

At last I met my family. Next time, we want to visit Osaka together.

  ようやく家族に会いました。次回は一緒に大阪に行きたいです。Tina姫はまだ大阪に入国していません。コロナが収まればなぁ~。

No comments:

Post a Comment