Thursday, June 16, 2022

16th Jun. Night Bus 夜行バスだぞ

Night Bus

16日 夜行バスだぞ

 

 

 

I dried clothes outside then

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

I let Ichina sit on my handmade rocking chair. Its too big for her.

  Tina姫を手作りロッキングチェアに座らせました。大きすぎです。

 

 

 

I cleaned our yard and weeded our garlic farm.

  庭を掃除して、ニンニク畑の草取りをしました。

 

 

 

 

 

When I finished cleaning our yard and weeding, Ichina and Kaito were already awake.

  庭掃除と草取りを終えた時、Tina姫とKaitoマンはすでに起きていました。

 

 

 

Kaito watched tablet PC then went downstair.

  Kaitoマンはタブレットを見て、下に降りました。

 

 

 

Ichina was crawling.

  Tina姫はハイハイしていました。

 

 

 

 

After breakfast, Kaito went to nursery school with Tamami and Ichina.

  朝食の後、KaitoマンはTamamiさんTina姫と保育園に行きました。

 

 

 

I watered plants with my students as well today.

  今日もまた生徒と植物に水をやりました。

 

 

 

When I came back home, Ichina was standing up holding my handmade stool.

  家に帰った時、Tina姫は手作り踏み台でつかまり立ちしていました。

 

 

 

Kaito made hollow in his cheeks.

  Kaitoマンはほっぺたを凹ませました。ぽちゃぽちゃを卒業したそうです(笑)

 

 

 

Around 10 PM, Kaito saw me off.

  10時頃、KaitoマンはTorojiro先生を見送りました。

 

 

 

I watered plants then

  植物に水をやって、

 

 

 

walked to Midoriko Highway Bus Station.

  みどり湖高速バス乗り場へ歩いて行きました。

 

 

 

I took night bus to Osaka. It had been 3 years since last time I visited Osaka.

  大阪行きの夜行バスに乗りました。3年ぶりです。トンガに行った2年間よりも長く大阪に行っていなかったことになります。えらいこっちゃ、恐るべしコロナ。

No comments:

Post a Comment