Friday, June 17, 2022

17th Jun. Osaka 1 大阪だぞ1

Osaka 1

17日 大阪だぞ

 

 

Around 7 AM, I arrived at Osaka.

  7時頃大阪に着きました。

 

 

 

I took Osaka Loop Line and Kintetsu Line then

  大阪環状線と近鉄に乗って、

 

 

 

First I visited my aunts house as usual. The residential area in Osaka city is super crowded.

  いつも通り大阪市内の伯母の家に行きました。まず市内について市内に家があるからです。Torojiro先生の実家は大阪のド田舎にありますが、長野県庁のある長野市よりは比べ物にならないほど都会なのが感覚がおかしくなる所です(笑)。長野市よりよっぽど田舎の自宅がある塩尻市と比べたら・・・比較対象がわけわかりませんが、とにかく大阪市内の家は凄まじく混みあっています・・・。利便性をとるか、心のゆとりを取るか・・・。考え方は人それぞれあって良いですね。

 

 

 

I ate breakfast at aunts house then took a nap.

  伯母の家で朝食を食べて、昼寝をしました。

 

 

 

I received photos of Ichina and Kaito. I want to take my children, especially Ichina, to Osaka. Ichina hasn't visited Osaka.

  Tina姫とKaitoマンの写真を受け取りました。子どもたち特にTina姫を大阪に連れてきたいものです。Tina姫はまだ大阪に来たことがありません。

 

 

 

Around 11 AM, I visited my favorite Pekopeko Udon, my sacred thick white noodles restaurant. I never visit Osaka without visiting here.

  11時頃、聖地とも言えるうどん屋ぺこぺこうどんに行きました。大阪に来たら必ずここに来ます。3日いたら2回は来ます。

 

 

 

I ate my favorite noodles.

  お気に入りのきつね昆布を食べました。昔から1玉でも2玉でも値段は同じ、麦ごはんサービスでしたが、なんと来なかった3年のうちに3玉でも同じ値段、かつ麦ごはんも大中小選べるようになっていました。ビックリしたので、弱気に3玉と麦ごはん中を注文しました・・・。

 

 

 

After that I enjoyed cycling at Osaka-jo Park to digest whick white noodles.

  それから3玉のうどんを消化するために大阪城公園をサイクリングしました。

 

 

 

I ran along Ohkawa river then

  大川沿いに走って・・・

 

 

 

got to Yodo-river.

  淀川に着きました。

 

 

 

On the way back, I visited Second Street. There are a lot of parking lot for bicycles in Osaka.

  帰りにセカンドストリートによりました。大阪にはたくさん駐輪場があります。

 

 

 

I visited my parents house in the country side.

  田舎の実家に行きました。

 

 

 

I took buckwheat noodles, I sent from Nagano as souvenirs, then

  お土産として長野送った蕎麦を手にして、

 

 

 

I went out again. The scenery around my parants house has changed.

  また外出しました。実家近辺の景色は変わりました。子ども頃、家族のちょっとした贅沢だった、長く変わらなかったフレンドリーも変わったし、長崎屋じゃなくなってから長くがんばっていた関西スーパーも変わりました・・・。

 

 

 

I visited my classmates parents liquor shop, Kawai, after a long time away. I talked a lot with Hideo, who is following my blog completely.

  久々に かわ井酒店に行きました。山ネコの日記を完全フォローしてくれているHideoさんとたくさん話しました。久しぶりにお会いできてよかったです!

 

 

 

I enjoyed cycling around my previous house.

  以前の家の近所をサイクリングしました。

 

 

 

I ate dinner together with my parents and my younger sister.

  夕食を両親と金持ち力持ちの妹と食べました。

 

 

 

The bedroom of my parents house is very small but I managed to fell asleep.

  実家の寝室はとても小さいですが何とか寝入ることができました。

No comments:

Post a Comment