Thursday, April 6, 2023

6th Apr. Entrance Ceremony 入学式だぞ

Entrance Ceremony

4月6日 入学式だぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

watered plants,

  植物に水をやって、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

prepared for entrance ceremony of Kaito’s primary school then left home at 9:30.

  Kaitoマンの小学校入学式準備をして、9時半頃家を出ました。

 

 

 


We arrived at Kaito’s primary school then took a lot of photos around its entrance.

  Kaitoマンの小学校について、入口付近でたくさん写真を撮りました。

 

 

 

Kaito belongs to the second classroom of 2 classrooms.

  Kaitoマンは2クラス中の2組に所属します。

 

 

 

We walked to his classroom, left him there then moved to the gymnasium.

  Kaitoマンの教室まで歩いて行き、Kaitoマンを置いて体育館へ移動しました。

 

 

 

At 11 AM, the entrance ceremony started. Kaito did very well.

  11時に入学式が始まりました。Kaitoマンよくやりました。

 

 

 

After the ceremony, we moved to Kaito’s classroom then met the teacher in charge and exchanged greetings.

  式の後、教室に移動して、新担任とあいさつを交わしました。

 

 

 

On the way back, we visited Kaito’s nursery school. The cherry blossoms are in full bloom as well.

  帰りにKaitoマンの保育園に寄りました。そこの桜もまた満開です!

 

 

 

After that, we had lunch party with grandparents. Ichina was driving with them during the entrance ceremony.

  その後、じいじばあばと昼食パーティーでした。Tina姫は入学式の間じいじばあばとドライブしていました。

 

 

 

We enjoyed cycling to the beautiful cherry blossoms nearby.

  近くのキレイな桜までサイクリングしました。

 

 

 

Following that, I removed dandelions and Kaito flew paper airplanes at our yard.

  それからTorojiro先生は庭でタンポポ(我が家に生えているのはポポンタ)退治をして、Kaitoマンは紙飛行機を飛ばしました。

 

 

 

Kaito studied how to measure distance.

  Kaitoマンは距離の測り方を学びました。

 

 

 

We received pencil sharpener from Amazon.

  アマゾンから鉛筆削りが届きました。

 

 

 

Kaito prepared for school tomorrow.

  Kaitoマンは明日の学校準備をしました。

 

 

 

We played together until bath time,

  風呂の時間まで遊んで、

 

 

 

watched fart movies and Kaito’s entrance ceremony movie then went to bed.

  おなら動画とKaitoマン入学式の映像を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment