Monday, April 24, 2023

24th Apr. At a hall 廊下でだぞ

At a hall

4月24日 廊下でだぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

took Ichina to a balcony,

  Tina姫をバルコニーに連れて行って、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

watered plants.

  植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina played with Dharma drop,

  Tina姫はダルマ落としで遊んで、

 

 

 

Kaito washed his hands,

  Kaitoマンは手を洗って、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

went to school.

  学校へ行きました。

 

 

 

I left home earlier than Kaito because I had a school bus duty today.

  今日はスクールバス当番だったので、Kaitoマンより早く家を出ました。

 

 

 

I studied hard with my students.

  生徒達と一生懸命勉強しました。

 

 

 

Ichina visited grandparents’ house with Tamami. Ichina is interested in pinwheels grandfather made. Kaito used to be interested in it like Ichina.

  Tina姫はTamamiさんとじいじばあばの家に行きました。Tina姫はじいじ手作りの風車に興味津々です。Kaitoマンもかつてはそうでした。

 

 

 

We had dinner and then

  夕食を食べて、

 

 

 

played at a hall. Lately we often play here maybe because it’s cool and comfortable. In winter it’s impossible to play here.

  廊下で遊びました。最近よく廊下で遊びます。多分涼しくて心地よいからでしょう。冬場ここで遊ぶことは不可能です。凍死します()

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment