Saturday, April 29, 2023

29th Apr. Birth Day, Cannery Row in Suwa 誕生日・諏訪キャナリーロウだぞ

Birth Day, Cannery Row in Suwa

4月29日 誕生日・諏訪キャナリーロウだぞ

 

 

 




While Ichina was sleeping, I checked security cameras, swimming pools and our farm in the early morning then

  早朝、Tina姫が眠っている間に防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

Kaito and I participated in the district event of picking up rubbish since 6 AM.

  6時よりKaitoマンと地区のゴミ拾い行事に参加しました。

 

 

 

After that I dried clothes outside.    

  その後、洗濯物を外に干しました。

 

 

 

When I started breakfast, I received birthday presents from Ichina, Kaito and Tamami. Oh, I’m happy!!

  朝食を食べ始めた時、Tina姫、Kaitoマン、Tamamiさんから誕生日プレゼントをもらいました。おぉ~うれしい!!

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I dried another clothes outside then

  外に他の洗濯物を干して、

 

 

 

went jogging to Enrei mountain pass.

  塩嶺峠まで走りに行きました。

 

 

 

On the way back it became 10 AM, the entry site started, so I signed up for Matsumoto marathon competition this November.

  帰り道に10時になって、エントリーサイトが始まったので、11月の松本マラソンに申し込みました。今年もがんばります!

 

 

 

I will move this greenhouse to our farm.

  このビニールハウスを我が家の畑に運びます。

 

 

 

Around 12:30, Kaito planted seedlings of sweet potatoes then we left for Suwa.

  12時半頃、Kaitoマンはサツマイモの苗を植え、皆で諏訪へ向かいました。

 

 

 

We ate light meal in our car then

  軽食を車内で食べて、

 

 

 

enjoyed 36 holes of mallet golf. It was our first time to play mallet golf here and Ichina watched mallet golf for the first time.

  36ホールのマレットゴルフを楽しみました。ここでプレーしたのは初めてでした。Tina姫がマレットゴルフを見るのも初めてでした。

 

 

 

When we were playing No.19 to No.36 holes, Ichina was playing at the park.

  19ホール~36ホールまでやっている時、Tina姫は公園で遊んでいました。

 

 

 

After that, we visited Second Street then

  その後、セカンドストリートに行って、

 

 

 

killed time at the lakeside until 5 PM.

  5時まで諏訪湖畔で時間をつぶしました。

 

 

 

We met up with grandparents at Cannery Row in Shimo-Suwa town then had my birthday party.

  キャナリーロウでじいじばあばと待ち合わせして、Torojiro先生の誕生日会を開きました。

 

 

 

We usually have our birthday party at the restaurant in Matsumoto, this time we came here because the restaurant in Matsumoto is moving now, maybe since March to July?.

  いつもは松本のキャナリーロウなのですが、今回はここに来ました。松本の店が移転しているのです。多分3月から7月にかけて?

 

 

 

We had a precious time, thank you very much I really appreciate!

  素晴らしい時間を過ごしました。ありがとうございました!!

 

 

 

We came back home late, watched Maizen Sisters then went to bed earlier than usual. Eating a lot makes tired, haha.

  遅くに帰って来て、まいぜんシスターズを見ていつもより早く寝ました。たくさん食べることは疲れます()

No comments:

Post a Comment