Saturday, April 15, 2023

15th Apr. L'ala Matsumoto, Prayer ラーラ松本・祈祷だぞ

L'ala Matsumoto, Prayer

4月15日 ラーラ松本・祈祷だぞ

 

 

I checked security cameras then

  防犯カメラを確認して、

 

 

 

scattered sawdust in 2 swimming pools.

  2つのプールに木屑をまきました。

 

 

 

Ichina was watching outside from a bay window.

  Tina姫は出窓から外を見ていました。

 

 

 

While they were playing on the bed,

  みんながベッドで遊んでいる間、

 

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

replenished ink tank for PC printer.

  パソコンプリンタのインクタンクに補充しました。

 

 

 

Ichina can open a door.

  Tina姫はドアを開けられます。

 

 

 

Since it was raining heavily, Kaito and I visited L’ala Matsumoto around 10 AM.

  雨が激しく降っていたので、KaitoマンとTorojiro先生は10時頃、ラーラ松本に行きました。

 

 

 

We enjoyed indoor swimming pool, especially we did 2 water sliders about 30 times.

  室内プールを楽しみ、特に2本のウォータースライダーを約30回滑りました。

 

 

 

Ichina and Tamami visited grandparents’ house and went shopping.

  Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家を訪れ、買い物に行きました。

 

 

 

While we were waiting for lunch, Kaito practiced cat’s cradle.

  昼食を待っている間、Kaitoマンはあやとり練習をしました。

 

 

 

We ate lunch in our car. Lately I’m feeling that CX-5 is too small as dining & kitchen room for 4 family members.

  車内で昼食でした。最近感じていることは、CX-5は大き目な車なのですが、家族4人のダイニングキッチンルームとしては、小さすぎます・・・。

 

 

 

Kaito trained his muscle with dumbbells.

  Kaitoマンはダンベルで筋肉を鍛えました。

 

 

 

We enjoyed L’ala Matsumoto until 4 PM.

  4時までラーラ松本を楽しみました。

 

 

 

On the way back, I put a gas. Oh, I can buy it cheaper because April is my birthday month.

  帰りにガソリンを入れました。4月は誕生月なので安く入れられます。

 

 

 

After that, we ate ice cream.

  その後、アイスを食べました。

 

 

 

Once we came back home then

  一旦家に戻って、

 

 

 

We visited Mitake Shrine.

  三嶽神社を訪れました。

 

 

 

They prayed for 1st grade students’ safety though I couldn’t take photo.

  写真は撮れませんでしたが、地区の1年生の安全を祈祷してくれました。

 

 

 

Ichina played on the sofa until bath time,

  Tina姫はお風呂の時間までソファの上で遊んで、

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment