Sunday, April 23, 2023

23rd Apr. Skunk Cabbage, 9 Boxes of Pocky 水芭蕉・9箱のポッキーだぞ

Skunk Cabbage, 9 Boxes of Pocky

4月23日 水芭蕉・9箱のポッキーだぞ

 

 

I checked security cameras, swimming pools and our farm,

  防犯カメラ、プール、畑を確認して、

 

 

 

removed honey combs,

  蜂の巣をやっつけて、

 

 

 

went to the election then

  選挙に行って、

 

 

 

went for a jog as usual.

  いつも通りジョギングしました。

 

 

 

After that, I watered plants,

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

played with Ichina and Kaito at a living room and

  Tina姫、Kaitoマンと居間と

 

 

 

at a hall.

  廊下で遊びました。

 

 

 

Following that Tamami went to the election,

  それから、Tamamiさんが選挙に行き、

 

 

 

We bought lunch at the Big supermarket then ate it in our car. CX-5 is too narrow as a dining room for 4 people.

  ザ・ビッグで昼食を買い、車内で食べました。CX-5は大きい車なのですが、4人家族のダイニングルームとしては小さすぎです・・・。

 

 

 

Around 2 PM, we visited the skunk cabbage park on my jogging course.

  2時頃、ジョギングコースにある水芭蕉公園に行きました。

 

 

 

Although, we visited here last year, Ichina couldn’t walk yet at that time.

  去年も来ましたが、その時Tina姫はまだ歩けませんでした。

https://torojiro2.blogspot.com/2022/04/10th-apr-flower-viewing.html

The article, last year we vieited here.

 

 

 

Around 3 PM, we visited Osakada Park then played with these playground equipment.

  3時頃、小坂田公園を訪れ、遊具で遊びました。

 

 

 

After that, Kaito enjoyed amusement park. He did shooting game, Japanese drum game, bingo game and

  その後、Kaitoマンはアミューズメントを楽しみました。

 

 

 

Surprisingly, he got 9 boxes of Pocky for US$2, 8 times challenge.

  びっくりすることに、Kaitoマンは200円で、8回やって9箱のポッキーを獲りました。プロか??()

 

 

 

On the way back, we bought ice creams and ate them in our car. Even at the shop which sells it cheaper, we need to pay more than US$1 for 1 Pocky, haha.

  帰りにアイスを買い、車内で食べました。安く売っているスーパーですらポッキー1箱(税込)170円位するのです・・・()

 

 

 

After dinner, Ichina and Kaito played with cups and cards.

  夕食後、Tina姫とKaitoマンはカップとカードで遊びました。

 

 

 

Finally, we watched Maizen Sisters then went to bed.

  最後にまいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment