Friday, April 28, 2023

28th Apr. Antelope, One More Bitth Month Dumpling カモシカ・もう1回誕生月餃子だぞ

Antelope, One More Bitth Month Dumpling

4月28日 カモシカ・もう1回誕生月餃子だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools,

  防犯カメラ、プールを確認して、

 

 

 

dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast with my family.

  家族で朝食を食べました。

 

 

 

Kaito went to school with holding an umbrella because it would be raining in the afternoon.

  Kaitoマンは傘を持って学校へ行きました。午後雨が降る予報だったからです。

 

 

 

After that, I watered plants,

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

watched Ichina drawing picture then went to school.

  Tina姫が絵を描いているのを見てから学校へ行きました。

 

 

 

Following that, Ichina cleaned rooms,

  それからTina姫は部屋を掃除して、

 

 

 

visited grandparents’ house then played with grandfather.

  じいじばあばの家へ行き、じいじと遊びました。

 

 

 

When Kaito came back and played at the kids’ park with Ichina,

  Kaitoマンが帰って来て、Tina姫とキッズパークで遊んでいる時、

 

 

 

they found the antelope nearby. It’s special natural monument in Japan.

  カモシカを近くで見ました。特別天然記念物が庭で見られるなんて~笑えます。

 

 

 

I walked to the roadside station with my students.

  道の駅まで生徒達と歩いて行きました。

 

 

 

When I left school, my colleagues gave me the birthday cake and coffee and we had a small birthday party. Oh, thank you very much!

  学校を出る時、同僚が誕生日ケーキとコーヒーをくれて、小さな誕生日会を開きました。おぉありがとうございます!

 

 

 

I had body maintenance at the clinic.

  体のメンテナンスをしました。

 

 

 

On the way back, I visited Gyoza Shokudou Restaurant then ate birth month dumpling again. We can get it any number of times, after we order more than 900 yen menu on weekdays of birth month.

  帰りに餃子食堂に行って、また誕生日餃子を食べました。900円以上の注文で、誕生月平日には何度でも食べられます。あぁ今年も気づくのが遅かった。4月第一週から行けばよかった~。

 

 

 

When I came back home, Kaito was playing with wearing a worrier helmet and

  家に帰った時、Kaitoマンは兜をかぶって遊んでいて、

 

 

 

Ichina was playing with a timer.

  Tina姫はタイマーで遊んでいました。

 

 

 

Their faces are almost the same.

  二人の顔はほとんど同じです()

 

 

 

We received gifts from Osaka.

  大阪からの荷物を受け取りました。

 

 

 

Ichina played with the sound book,

  Tina姫は音の本で遊んで、

 

 

 

we watched Maizen Sisters then went to bed.

  マイゼンシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment