Friday, April 21, 2023

21st Apr. Parents' Day, Hiragana Characters & Anpanman Characters 参観日・ひらがなとアンパンマンキャラクターだぞ

Parents' Day, Hiragana Characters & Anpanman Characters

4月21日 参観日・ひらがなとアンパンマンキャラクターだぞ

 

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, swimming pools and then watered plants.

  防犯カメラ、プールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then played at a living room.

  Tina姫とKaitoマンは起きて、居間で遊びました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

Kaito prepared for school then left home.

  Kaitoマンは学校の準備をして家を出ました。

 

 

 

We saw him off here then Ichina and Tamami went for a walk and I went to school.

  Kaitoマンをここで見送って、Tina姫とTamamiさんはお散歩に行き、Torojiro先生は学校へ行きました。

 

 

 

We had track and field class.

  陸上授業をしました。

 

 

 

After school lunch, I had a leave because

  給食の後、年休を取りました。なぜなら

 

 

 

It was a school visitation, parents’ day, of Kaito’s school. He was studying Japanese, hiragana characters, eagerly.

  今日はKaitoマンの学校で参観日だったからです。国語でひらがなを一生懸命勉強していました。

 

 

 

Ichina was studying Anpanman characters eagerly.

  Tina姫はアンパンマンキャラクターを一生懸命勉強していました。

1682042428827 2023.04.21 Ichina is studying Anpanman characters


https://youtu.be/xnlO8H3rbUE

 

 

 

After the class, we walked back home together.

  授業の後、一緒に歩いて帰りました。

 

 

 

Kaito finished his homework first and then

  Kaitoマンはまず宿題を終わらせて、

 

 

 

played together with 5th grade students at our yard.

  うちの庭で5年生達と遊びました。

 

 

 

After that Ichina played jump-rope and Kaito played kabuhuda card game then watched TV at Osaka Station.

  その後、Tina姫はなわとびをして、Kaitoマンはテツのトランプ「株札」をして、大阪駅でテレビを見ました。

 

 

 

After dinner,

  夕食の後、

 

 

 

we played sumo at a living room,

  居間で相撲を取って、

 

 

 

watched Maizen Sisiters then went to bed.

  まいぜんシスターズを見て寝ました。

No comments:

Post a Comment