Wednesday, April 12, 2023

12th Apr. Slide 滑り台だぞ

Slide

4月12日 滑り台だぞ

 

 


I checked security cameras, swimming pools and watered plants.

  防犯カメラとプールを確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

Kaito woke up and watched TV with Ted bear.

  Kaitoマンは起きて、テッドくまさんとテレビを見ました。

 

 

 

I dried clothes inside then

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast with Ichina, Kaito and Tamami.

  皆で朝食を食べました。

 

 

 

Kaito prepared quickly then left for school.

  Kaitoマンは素早く準備して学校へ行きました。

 

 

 

I had a face-to-face meeting of 1st grade, of junior high, members.

  中学部1年生の顔合わせ会がありました。

 

 

 

When Kaito came back home, Ichina played on the long slide. This is the slide Kaito and I made in 2020.

  Kaitoマンが帰ってきた時、Tina姫は長い滑り台をしました。これはKaitoマン兄さんとTorojiro先生が2020年に作ったものです。

https://torojiro2.blogspot.com/2020/12/6th-dec-long-slide.html

long slide, Kaito and I made

 

https://torojiro2.blogspot.com/2018/07/20th-jul-almost-completed.html

short slide, I made

 

 

 

After that Kaito practiced cat’s cradle and abacus,

  その後Kaitoマンはあやとりとそろばん練習をして、

 

 

 

Ichina played with Anpanman bus then

  Tina姫はアンパンマンバスで遊んで、

 

 

 

They played together.

  それから一緒に遊びました。

 

 

 

I played with Ichina until bath time. She can call character’s name and family members’ name.

  お風呂の時間までTina姫と遊びました。Tina姫はキャラクターの名前と家族の名前を呼べます。

MOV_5560 2023.04.12 Ichina calls character's name


https://youtu.be/6QBltOhKqSU

 

 

 

Since the string of cat’s cradle is very good, we bought one more.

  あやとりの紐がとても良いので、もう1本買いました。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment