Sunday, April 2, 2023

2nd Apr. Flower Viewing 花見だぞ

Flower Viewing

4月2日 花見だぞ

 

 


I cleaned our district with my neighbors.

  近所の人たちと地区掃除をしました。

 

 

 

After that, I checked security cameras, swimming pools and our farm then watered plants.

  その後、防犯カメラ、プール、畑を確認して、植物に水をやりました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

I repaired the corner of our entrance then dried our ski boots.

  玄関の角を修復して、スキーブーツを干しました。

 

 

 

Ichina put Anpanman sticker on her hand.

  Tina姫は手にアンパンマンシールを貼りました。

 

 

 

Kaito rode on a bicycle at a yard.

  Kaitoマンは庭で自転車に乗りました。

 

 

 

We bought lunch at new shopping mall around 12:30 then

  12時半頃新しいショッピングモールで昼食を買って、

 

 

 

ate it at Hirata Park with flower viewing.

  平田公園で花見をしながら食べました。

 

 

 



After that, we visited Koubouyama ancient tomb.

  その後、弘法山古墳に行きました。

 

 

 

We moved to Agatano-mori Park with flower viewing from our car.

  車内から花見をしながら縣の森公園に移動しました。

 

 

 

Here is Agatano-mori Park.

  縣の森公園



We enjoyed flower viewing on the way back from our car.

  帰り道でも車内から花見を楽しみました。

 

 

 

Here is Matsumoto Castle.

  ここは松本城です。

 

 

 

Hopefully, Ichina enjoyed flower viewing.

  Tina姫も花見を楽しめたと思われます。

 

 

 

Whole scenery of Koubouyama ancient tomb.

  弘法山古墳全景

 

 

 

I dried to polish rice but the machine was not working.

  精米しようとしましたが、機械が壊れていました。

 

 

 

We put Hina dolls for girl away then set up samurai helmet for boy.

  雛人形を片付け、兜を出しました。長野県は月遅れで祝うので、この辺りの入れ替えが丁度よいのです。

 

 

 

We ate dinner together,

  一緒に夕食を食べ、

 

 

 

Kaito and Ichina practiced abacus,

  KaitoマンとTina姫はそろばん練習をして、

 

 

 

Ichina rode on Anpanman scooter until bath time,

  Tina姫はお風呂の時間までアンパンマンスクーターに乗って、

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment