Wednesday, December 28, 2022

28th Dec. Nomugi-touge Ski Field, 8th Anniversary 野麦峠・8周年だぞ

Nomugi-touge Ski Field, 8th Anniversary

12月28日 野麦峠・8周年だぞ

 

 


 

We ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

I took Kaito to the last nursery school in 2022.

  2022年最後の保育園に連れて行きました。

 

 

 

After that I visited Nomugi-touge ski field then practiced snowboard first.

  野麦峠に行って、まずはスノボを練習しました。

GOPR0572 2022.12.28 Nomugi-touge, Snowboard 1


https://youtu.be/6Alj-UjMCgk

GOPR0573 2022.12.28 Nomugi-touge, Snowboard


https://youtu.be/F1ZRosMOsOY

 

 

 

It was fine today so I saw Mt. Norikura clearly.

  今日は天気が良かったので、乗鞍がキレイに見えました。

 

 

 

I have warmed up lunch by sunlight like this when it’s fine, but…I can change my ski life soon haha.

  晴れた日は今までこのようにして昼食を温めていましたが、もうすぐスキーライフが変わるでしょう。はっはっは~

 

 

 

After lunch, I used two skis. Ogasaka Triun, blue one (I bought for US$40 though it used to be US$ 1,000), that is for giant slalom is difficult to use but I’ll try it.

  昼食後、2種類のスキーを使いました。ジャイアントスラローム用の小賀坂トライアンは扱いが難しいのですが、正しい動きができた時だけ反応してくれる板なので頑張ります。20代の頃はパワーで滑っていたのでうまく扱えませんでしたが、パワーがなくなったおっさんになった今は言うことを聞いてくれる気がします。セカンドストリートで6000円で買いました。かつては10万円以上した板です。以前店員さんの知識がないお陰で価値のないノーマルスキー板と勘違いされてカスのような値段で売られていた板()

GOPR0574 2022.12.28 Nomugi-touge, Ski, Triun


https://youtu.be/la-2p-aNKj4

 

 

 

Ichina and Tamami were at grandparents house while I was skiing.

  Torojiro先生がスキーしている間、Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家にいました。

 

 

 

Once I came back home then we visited Cannery Row at 5 PM.

  一旦家に帰って、5時にキャナリーロウに行きました。

 

 

 

We had the 8th anniversary party of our marriage.

  結婚8周年パーティーを開きました。

 

 

 

We ate delicious food as usual and had a precious time with grandparents. Compared with last year, our children, especially Ichina became bigger.

  おいしい料理を食べ、良い時間を過ごしました。去年と比べて、子ども達(特にTina姫)は大きくなっています。

https://torojiro2.blogspot.com/2021/12/28th-dec-norikura-ski-field-7th.html

 

 

 

On the way back, we visited Second Street then bought a new microwave for US$40. I’ll use it in our car soon.

  帰りにセカンドストリートで電子レンジを新品で5,000円で買いました。もうすぐ車内でこれを使います。

 

 

 

At Direx supermarket, we bought Ichina’s diaper.

  ダイレックスでTina姫のおむつを買いました。Tina姫が好きなアンパンマンおむつは、ここが安いようです。

 

 

 

At Off House, we bought the bigger sled for US$ 7. We can use it for riding double or for a race with our previous smaller one.

  オフハウスで、より大きなソリを800円で買いました。2人乗りや以前の小さい方と競争したりと使えます。

 

 

 

Ichina played with the Anpanmay toy.

  Tina姫はアンパンマンのおもちゃで遊びました。

 

 

 

We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

 

 

 

By the way, I’m making this portable power supply by myself. If we buy, it costs US$1,300.

  ところで、Torojiro先生は今、ポータブル電源を自作しています。このスペックを普通に買えば15万円はしますが・・・。

No comments:

Post a Comment