Tuesday, December 13, 2022

13th Dec. Chinese Characters & Alphabet 漢字とアルファベットだぞ

Chinese Characters & Alphabet

12月13日 漢字とアルファベットだぞ

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras, farm and swimming pools,

  防犯カメラ、畑、プールを確認して、

 

 

 

ate breakfast then

  朝食を食べて、

 

 

 

cleaned windows from outside.

  外から窓を掃除しました。

 

 

 

After that I played with Ichina and Kaito then

  その後、Tina姫、Kaitoマンと遊んで

 

 

 

they ate breakfast.

  彼らは朝食を食べました。

 

 

 

Kaito drew maybe Tamami and my face,

  KaitoマンはたぶんTamamiさん、Torojiro先生の顔を描いて、

 

 

 

wrote numbers in Chinese characters and alphabet.

  漢字で数字を書いて、アルファベットを書きました。

 

 

 

Tamami decorated the entrance for Christmas.

  Tamamiさんは玄関をクリスマス用に飾りました。

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

Kaito watched Anpanman in front of a heater.

  Kaitoマンはストーブ前でアンパンマンを見ました。

 

 

 

After dinner we played at a living room.

  夕食後、居間で遊びました。

 

 

 

When Kaito was brushing teeth, I read book written in Osaka-ben language sent from my parents in Osaka.

  Kaitoマンが歯を磨いている時、大阪の両親から届いた大阪国語で書かれた本を読みました。

 

 

 

Finally we watched fart movies then went to bed.

  最後におなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment