Tuesday, December 27, 2022

27th Dec. Large Capacity Battery, Black Chinese Noodles 大容量バッテリー・黒いラーメンだぞ

Large Capacity Battery, Black Chinese Noodles

12月27日 大容量バッテリー・黒いラーメンだぞ

 

 

I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

watched security cameras, our farm and swimming pools.

  防犯カメラ、畑、プールを確認しました。

 

 

 

Tamami changed Ichina’s clothes, Kaito practiced folding paper and wrote something on his work.

  TamamiさんはTina姫の服を替えて、Kaitoマンは折り紙を練習して、作品に何か書きました。

 

 

 

Ichina also wrote something on a note.

  Tina姫もまたノートに何か書きました。

 

 

 

They ate breakfast then Kaito went to nursery school,

  朝食を食べて、Kaitoマンは保育園に行き、

 

 

 

and Ichina & Tamami visited grandparents’ house.

  Tina姫とTamamiさんはじいじばあばの家に行きました。

 

 

 

It was minus 8 degrees this morning.

  今朝はマイナス8度でした。

 

 

 

Although we had a closing ceremony, I worked as usual.

  今日は終業式でしたが、いつも通り働きました。

 

 

 

On the way back, I filled up the fuel tank of CX-5 with light oil because I’m going to ski every day.

  帰りに軽油満タンにしました。明日から毎日スキーだからです。

 

 

 

I received the large capacity battery on the Internet for about US$450.

  アマゾンで大容量バッテリーを買いました。120AH12Vで5万円程でした。

 

 

 

Ichina and Kaito played at a dining room.

  Tina姫とKaitoマンはダイニングで遊びました。

 

 

 

I moved to Matsumoto city center then had dinner party with my colleagues.

  松本市街地へ行き、同僚と夕食会を開きました。

 

 

 

On the way back, I ate my favorite black Chinese noodles.

  帰りにお気に入りの松本ブラックを食べました。

 

 

 

Although I left Matsumoto earlier than usual, I missed my station then arrived at Shimo-Suwa Station. Luckily, I had the last train to my station.

  いつもより早く松本を出ましたが、寝過ごして下諏訪まで行きました。幸い最終電車がありました。

No comments:

Post a Comment