Saturday, December 10, 2022

10th Dec. General House Cleaning 大掃除だぞ

General House Cleaning

12月10日 大掃除だぞ

 

 


 

We will sell this music player soon. If you want, please tell me.

  近々このプレイヤーを売ります。欲しい人はお知らせください。送料のみでお譲りします。

 

 

 

I jogged as usual in the early morning. I saw the beautiful moon on the way.

  いつも通り早朝走りました。道中きれいな月を見ました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

played at a living room,

  居間で遊んで、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて

 

 

 

played scissors-paper-rock game on TV.

  めざましじゃんけんをしました。

 

 

 

After that I dried clothes then

  その後、洗濯物を干して、

 

 

 

we did  general house cleaning. Tamami cleaned windows.

  大掃除をしました。Tamamiさんは窓をきれいにして、

 

 

 

Ichina and Kaito cleaned floors.

  Tina姫とKaitoマンは床を掃除しました。


1670646020312 2022.12.10 Ichina is cleaning the floor

https://youtube.com/shorts/OUEV1voBoPo

 

 

 

After I checked swimming pools,

  プールを確認した後、

 

 

 

I walked on the roof of carport for the first time to clean outside of the windows.

  窓の外をきれいにする為、初めてカーポートの屋根の上を歩きました。

 

 

 

It was dangerous so Kaito helped me from inside of our house.

  危険なので、Kaitoマンは家の内側からお手伝いしました。

 

 

 

After that, I cleaned the rooftop.

  その後、屋上を掃除しました。

 

 

 

Following that I harvested lettuce then

  それからレタスを収穫して、

 

 

 

visited the clinic,

  診療所と、

 

 

 

Watahan supermarket and

  綿半と

 

 

 

the usual amusement park.

  いつものアミューズメントに行きました。

 

 

 

Kaito played coin games and

  Kaitoマンはメダルゲームと

 

 

 

Japanese drum game.

  太鼓の達人をしました。

 

 

 

On the way back, we bought daily necessities then went back home.

  帰りに日用品を買って帰りました。

 

 

 

Ichina played with a toy spring.

  Tina姫はおもちゃのスプリングで遊びました。

 

 

 

Kaito watched Anpanman.

  Kaitoマンはアンパンマンを見ました。

 

 

 

When Ichina took a bath, she walked a little by herself, fell down then cried. haha

  風呂に入る時、Tina姫は一人で歩いて、転んで、泣きました()


MOV_2641 2022.12.10 Ichina is walking by herself then finally hit her forehead

https://youtu.be/9LDQ4ze1Ecg

 

 

 

After bath, we watched fart movies then went to bed.

  お風呂の後、おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment