Friday, December 16, 2022

16th Dec. Topknot, Stone-Head Heading ちょんまげ・石頭ヘディングだぞ

Topknot, Stone-Head Heading

12月16日 ちょんまげ・石頭ヘディングだぞ

 

 


I dried clothes inside,

  室内に洗濯物を干して、

 

 

 

ate breakfast,

  朝食を食べて、

 

 

 

checked security cameras, our farm and swimming pools.

  防犯カメラ、畑、プールを確認しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up, played on the bed,

  Tina姫とKaitoマンは起きて、ベッドで遊んで、

 

 

 

came downstairs. Ichina wears a topknot lately.

  下に降りてきました。Tina姫は最近ちょんまげを結っています。

 

 

 

Kaito hollowed cheeks not to be called “Anpanman”, then

  Kaitoマンはアンパンマンと言われないようにほっぺを凹ませて、

 

 

 

they ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

We walked to Hourinji Temple and

  宝輪寺と

 

 

 

Shimo-imai Shrine then gathered dead branches. We will use them for cooking baked sweet potatoes.

  下今井神社まで歩いていき、枯れ枝を集めました。焼いもに使います。

 

 

 

Ichina was shaking paper and pens.

  Tina姫は紙とペンを振っていました。

 

 

 

We played soccer at Japanese-style rooms with a big ball.  

  和室で大きなボールを使ってサッカーをしました。

 

Kaito calls his favorite heading technique “Stone-Head Heading” It’s very strong!

  Kaitoマンは得意のヘディング技を「石頭ヘディング」と呼びます。とても強いです()

 

 

 

We watched Anpanman at Osaka Station then

  大阪駅でアンパンマンを見て、

 

 

 

I moved to Matsumto City center to join dinner party.

  夕食会参加のために松本市街地へ行きました。

No comments:

Post a Comment