Friday, December 2, 2022

2nd Dec. Illumination イルミネーションだぞ

Illumination

12月2日 イルミネーションだぞ

 

 

I watched World Cup soccer game. Japan defeated Spain.

  ワールドカップサッカーを見ました。日本はスペインに勝ちました!

 

 

 

After breakfast,

  朝食後、

 

 

 

I dried clothes,

  洗濯物を干して、

 

 

 

checked security cameras and swimming pools then

  防犯カメラとプールを確認して、

 

 

 

harvested red pepper.

  唐辛子を収穫しました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up then

  Tina姫とKaitoマンは起きて、

 

 

 

ate breakfast.

  朝食を食べました。

 

 

 

I saw Blue Thunder, freight train, at the railway crossing.

  踏切でブルーサンダーを見ました。

 

 

 

It was a parents day today. We had a marathon competition and

  今日は参観日で、マラソン大会をやって、

 

 

 

I had PTA meeting then decided who take on a role next school year.

  PTA会議を開いて、来年度の役員を決めました。

 

 

 

After school, I cut timber then

  仕事の後、木を切って、

 

 

 

made special parts for our yard.

  庭に使う特殊部品を作りました。

 

 

 

On the way back, I saw the beautiful illumination around Shiojiri Station.

  帰りに塩尻駅周辺できれいなイルミネーションを見ました。

 

 

 

Ichina and Kaito were playing at a living room when I came back home.

  家に帰った時、Tina姫とKaitoマンはリビングで遊んでいました。

 

 

 

Ichina learned to walk lately.

  Tina姫は最近歩き始めました。




We watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment