Sunday, December 11, 2022

11th Dec. Baked Sweet Potato 焼いもだぞ

Baked Sweet Potato

12月11日 焼いもだぞ

 

 


I jogged in the morning.

  朝走りました。

 

 

 

After that we ate breakfast,

  その後、朝食を食べて、

 

 

 

dried clothes inside.

  室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

Kaito was surprised when I explained about my strategy to dry clothes, extra bars.

  KaitoマンはTorojiro先生の洗濯物を乾かす作戦(棒)を説明されて、びっくりしました。

 

 

 

Following that Kaito practiced jump rope at a corridor.

  それからKaitoマンは廊下でなわとび練習をしました。

 

 

 

Around 11 AM, I started building fire.

  11時頃、火を起こし始めました。

 

 

 

First, I put sweet potatoes into a fire.

  最初に火の中にイモを入れました。

 

 

 

When grandparents arrived, I started BBQ.

  じいじばあばが着いた時、バーベキューを始めました。

 

 

 

It was so cold that I grilled meat and vegetables outside and ate them there and the other family members ate them inside.

  とても寒かったので、Torojiro先生が外で焼いて外で食べて、他の家族は室内で食べました。



After that we finished cooking baked sweet potatoes and Kaito chose some for grandparents as souvenirs. It was super delicious.

  その後、焼いも調理を終え、Kaitoマンはじいじばあばにお土産としていくつか選びました。めちゃくちゃおいしかったです。

 

 

 

Following that I cleaned our farm.

  それから畑をきれいにしました。

 

 

 

Kaito enjoyed puzzle game then

  Kaitoマンはパズルを楽しんで、

 

 

 

we went out for shopping and my haircut.

  買い物とTorojiro先生の散髪の為に外出しました。

 

 


On the way back, I walked for a while.

  帰り道はしばらく歩きました。

 

 

 

After shopping, Tamami picked me up.

  買い物の後、Tamamiさんが拾ってくれました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

we took a bath, played with Ichina,

  風呂に入って、Tina姫と遊んで、

 

 

 

watched fart movies then went to bed.

  おなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment