Saturday, December 24, 2022

24th Dec. First ski of this season, Christmas Party シーズン初スキー・クリスマス会だぞ

First ski of this season, Christmas Party

12月24日 シーズン初スキー・クリスマス会だぞ

 

 

Around 5:30 AM, Santa Claus taped his movies for the Christmas party this evening.

  早朝5時半頃サンタさんは夕方のクリスマス会の為に録画しました。

 

 

 

I ate breakfast,

  朝食を食べ、

 

 

played together with Ichina and Kaito then

  Tina姫、Kaitoマンと遊んで、

 

 

 

visited our neighbors and sent them year-end gift.

  隣人を訪れ、お歳暮を渡しました。KaitoマンのおもしろさとTina姫の可愛さでいつも全てがうまく収まります。田舎で子どもが少ない地域なので、子どもたちの力は最強です()

 未来を担う子ども達が大切にされる、理想的な環境ですね。

 

 

 

Around 10 AM, we visited Nomugi-touge ski field for the first time this season.

  10時頃、今シーズン初めて野麦峠を訪れました。

 

 

 

We had a huge snow fall lately so as the beginning of season, we have enough snow. We enjoyed deep snow thought only 1 chair lift is working now.

  最近大雪が降ったので、シーズン初めとしては十分な雪です。1本しかリフトが動いていませんが、深雪を楽しみました。初スキーからいきなり転ばずに深雪が滑れるとはKaitoマンはなかなかスキーが日常生活化してきましたねぇ() 誰とは言えませんがアホみたいにスキーに行く長野県民は運動靴よりスキー靴の方が履きなれています()

GOPR0552 2022.12.24 Nomugi-touge, First run, Pole training course, Powder snow


https://youtu.be/Bi0GPv_439Q

GOPR0553 2022.12.24 Nomugi-touge,Pole training course, Powder snow, fall down


https://youtu.be/UEFV3Q1nrUM

GOPR0554 2022.12.24 Nomugi-touge, Family course, deep snow


https://youtu.be/to3IVT19aE8

GOPR0555 2022.12.24 Nomugi-touge, Pole training course, deep snow


https://youtu.be/-ZAPKIu-YU4

 

 

Kaito is 6-year-old boy so he likes not only skiing at everywhere he wants, includes very steep slope and bumpy slope, but also playing with snow, haha.

  Kaitoマンは6歳の少年なので、崖やコブを含む滑りたい所全てを滑ることが好きなだけではなく、雪と遊ぶことも好きです。子どもですから雪と遊びますね()

 

 

 

We ate lunch in our car.

  車内で昼食でした。今シーズンもコロナ対応と経費節約です() 食べてる時がマスク外していて一番危ないですからねぇ~。

 

 

 

After lunch, Kaito started wearing new skiwear. The previous wear, that he is wearing since he was 3 years old, is too small for him.

  昼食後、Kaitoマンは新しいウェアを着ました。3歳から来ているウェアは小さすぎるのです。大きくなりましたねぇ~

 

 

 

We met the staff working around the top of this ski field and greeted. Kaito is very popular here because since 3 years old he skied from the top, 6,000 feet.

  スキー場(頂上付近の)スタッフの方々に会って挨拶しました。Kaitoマンはこのスキー場で人気者なのです。3歳から標高2,000mから急斜面をガンガン滑っているので・・・なぜかその辺は他に小さな子がいないのですよ・・・多分目立つのでしょう()

GOPR0556 2022.12.24 Nomugi-touge, PM, new skiwear, family course, meet the staff


https://youtu.be/MCZAvPKmdM0

 

 

 

 

We enjoyed first ski. Maybe because Kaito started using longer ski this season, Kaito skies faster than last year.

  初スキーを楽しみました。多分Kaitoマンは長いスキーを使い始めたので、去年より速く滑ります。長いスキーの方が直進性がありハイスピードで安定しますが、コブの中でスキーを横に向けられていた去年までの80cmスキーに比べてそれができないだろう120cmスキーでどうなるか・・・コブの滑走が直近の課題です。スキーを横に向けてブレーキの連続で滑るより、長くなったがゆえに、コブで真横に向けられないがゆえに、少しでもスキーを回しむことによりスピード調節しながら滑るような運動要素が出てきたら嬉しいなと親としては期待しますが、本人が楽しむことが一番!

GOPR0557 2022.12.24 Nomugi-touge, Pole training course, deep snow


https://youtu.be/q7j7GLR_0gE

GOPR0558 2022.12.24 Nomugi-touge, Family Course


https://youtu.be/uuud1KnPeEs

GOPR0559 2022.12.24 Nomugi-touge, Family course, no ski pole, because its ring was broken


https://youtu.be/UYFnY9lUthw

 

 

 

I used the magnet ski carrier like this.

  このように、マグネットキャリアを使いました。

 

 

 

I expect huge snowfall many times.

  大量の降雪を期待します。5m位積もればよい!全世界が雪に閉ざされれば良い!フレフレ降れ降れもっと降れ~!!!

 

 

 

On the way back, we visited grandparents’ house then

  帰りにじいじばあばの家に寄って、

 

 

 

had a Christmas party.

  クリスマス会を開きました。

 

 

 

Ichina and Kaito received Christmas gifts from grandparents.

  Tina姫とKaitoマンはじいじばあばからクリスマスプレゼントをもらいました。

 

 

 

While we were eating dinner around 5:30 PM,

  5時半頃、夕食を食べている時、

 

 

 

we received these movies from Santa Claus. He was playing on a swing at our yard.

  サンタさんからの動画を受け取りました。彼は家の庭のブランコで遊んでいました。

 

 

 

Since we were not at home, he wrote a massage to Ichina and Kaito. It said “I will deliver your presents to the second floors of grandparents’ house”.

  家にはいなかったので、Tina姫とKaitoマンにメッセージを書きました。そこには「プレゼントはじいじばあばの家の2階に届けるよ」と書かれていました。

 

 

 

 

Kaito moved to the 2nd floor.

  Kaitoマンは2階に上がりました。

 

 

 

There had already been two big bags.

  すでに大きな袋がありました。

 

 

 

It was exactly the present he wanted.

  それはまさしくKaitoマンが欲しかったプレゼントでした。

 

 

 

Ichina seemed to like Kaito’s present, haha.

  Tina姫はKaitoマン兄さんのプレゼントが気に入ったようでした()

 

 

 

We had a very good Christmas party.

  よいクリスマス会でした。

 

 

 

Finally, we watched fart movies then went to bed.

  最後にはやはりおなら動画を見て寝ました。

No comments:

Post a Comment