Monday, September 19, 2022

19th Sep. New garlic farm, New clothes-drying platform, Climbing up the stairs 新しいニンニク畑・新しい物干し台・階段を登るぞ

New garlic farm, New clothes-drying platform, Climbing up the stairs

19日 新しいニンニク畑・新しい物干し台・階段を登る

 

 

 

In the early morning, jogged on the short distance course via the point we can see our house,

  早朝、ジョギングで家が見える地点と、

 

 

 

Osakada pond,

  小坂田池と、

 

 

 

Kaitos nursery school.

  Kaitoマンの保育園経由で走りました。

 

 

 

Around 7 AM, I harvested vegetables then

  7時頃、野菜を収穫して、

 

 

 

carried soil from the hill then

  丘から土を運び、

 

 

 

made furrows for our new garlic farm.

  新しいニンニク畑のために畝を作りました。

 

 

 

I dried clothes outside.

  外に洗濯物を干しました。

 

 

 

After breakfast,

  朝食の後、

 

 

 

 

I made the new clothes-drying platform because the solar altitude is getting lower lately and I can set up the platform at this place thanks to that my father Kazuo set up TV antenna outside of the fence this August. Last time, maybe 2 years ago, I tried to set up the platform, we couldnt watch TV due to electric wave hindrance.

  新しい物干し台を設置しました。最近太陽高度が低くなっているからです。父Kazuoさんが8月にフェンスの外にテレビアンテナを設置してくれたお陰で、この場所に物干しを設置できました。以前、多分2年前、同じことを試みた時、テレビが電波障害で映らなくなりました。今回はテレビもバッチリです!

 

 

 

 

After that we enjoyed shopping at Watahan supermarket. Kaito and Ichina rode on the same pushcart.

  それから綿半で買い物でした。KaitoマンとTina姫は同じショッピングカートに乗りました。立って乗るKaitoマン号はこういう風に使えるのですね。

 

 

 

We ate ice creams in our car.

  車内でアイスを食べました。

 

 

 

Kaito enjoyed coin games,

  Kaitoマンはメダルゲームと

 

 

 

Japanese drum game and

  太鼓の達人と

 

 

 

crane game of Umai-bou snack.

  うまい棒のクレーンゲームを楽しみました。

 

 

 

Following that Kaito and I visited my school.

  それからKaitoマンとTorojiro先生は学校に行きました。

 

 

 

Kaito climbed up to the top of Osaka Station and watched Anpanman there.

  Kaitoマンは大阪駅の頂上へ登って、そこでアンパンマンを見ました。

 

 

 

After dinner,

  夕食後、

 

 

 

Ichina climbed up the stairs from the bottom to the top. Kaito did it before 1 year old but the height of each step in our previous house was lower and that of depth was longer than present house so we can say Ichina is climbing harder stairs.

  Tina姫は階段を下から上まで登りました。Kaitoマンは1歳前に登っていましたが、前の家の階段は1段ずつが低かったのと、奥行きが長かったのです。Tina姫の方が難しい階段を登っていると言えます。

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 25th Jun. Hand Spinner ハンドスピナーだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 9th Jul. Summer Festival 夏祭りだぞ (torojiro2.blogspot.com)

 

New Century YAMANEKO’S DIARY 新世紀 山ネコの日記: 28th Jun. 11 months 11か月だぞ (torojiro2.blogspot.com)


No comments:

Post a Comment