Tuesday, September 20, 2022

20th Sep. DIY Skill DIYの技能だぞ

DIY Skill

20日 DIYの技能だぞ

 

 

 

 



I moved plants under a carport because a typhoon is coming.

  台風が来ているので植物をカーポート下へ移動しました。

 

 

 

Of course, I dried clothes inside.

  もちろん室内に洗濯物を干しました。

 

 

 

I played together with Ichina and Kaito then went to school.

  Tina姫とKaitoマンと遊んで学校へ行きました。

 

 

 

I worked as usual.

  いつも通り働きました。

 

 

 

After school, I taught my colleague how to make the cover for window because one of students may break windows.

  放課後、同僚に窓枠の覆いの作り方を教えました。一人の生徒が窓を壊すかも知れないからです。

 

 

 

After 30 minutes, we completed it. Maybe Im good at DIY and used to teach DIY skill to my students in woodcraft class. This school year I was forced to transfered to the other work classroom. As a result, Im just collecting empty bottles and cans then pushing a mixers buttom. On the other hand, at my previous work classroom, no one can make and teach rocking chairs and wine barrel tables(next school year). What a poor personnel changes. Ill change my environment next year.

  30分後、完成しました。多分、一般人としてTorojiro先生はDIYが得意(特異?)な方で、生徒に木工班でその技術を伝えていたのですが、今年度異動で他の班に行きました。結果として毎日空き缶ペットボトルを回収して、ミキサーのボタンを押しているだけです。一方、前の作業班では誰もロッキングチェアと(来年度は)ワイン樽テーブルを作れる人もいなくなり、10年以上続いていたはずのワイン樽製品の絶滅です。チーン・・・・。技術伝達する気にもならないし、簡単に伝達できるものでもなさそうなので、自分も環境を変えます。この環境・・・・チーン(笑)

 

 





 

Ichina climbed up the stairs with crying then

  Tina姫は泣きながら階段を登って、

 

 

 

watched Anpanman together with Kaito.

  Kaitoマン兄さんとアンパンマンを見ました。

No comments:

Post a Comment