Saturday, September 10, 2022

10th Sep. One-Year-Old Ceremony 1歳セレモニーだぞ

One-Year-Old Ceremony

10日 1歳セレモニーだぞ

 

 


I jogged along the disaster course via vacation house area.

  災害コース沿いに別荘エリア経由で走りました。

 

 

 

Kaito watched tablet PC then went downstairs.

  kaitoマンはタブレットを見て、下に降りました。

 

 

 

Ichina was playing around the sofa.

  Tina姫はソファの廻りで遊んでいました。

 

 

 

I dried clothes outside,

  外に洗濯物を干して、

 

 

 

had my hair cut then

  散髪して、

 

 


visited Kappa Sushi restaurant.

  かっぱ寿司に行きました。

 

 

 

The main purpose was receiving the take out menu but

  目的はテイクアウトメニューを受け取ることでしたが、

 


since I had special coupon that we can eat this menu for 500 yen (about US$4 ) so I ate it there.

  ワンコインでこのメニューが食べられるクーポンがあったので、そこで食べました。

 

 

 

Following that we met up at Tamamis parents house then

  それからじいじばあばの家に集まって、

 

 

 

had Ichinas One-Year-Old Ceremony

  Tina姫の1歳セレモニーを開きました。

000002022.09.10 Ichinas 1st year ceremony 1 Bithday Cake


https://youtu.be/Upf8qxdHJj4

 

 

 

We ordered the big bread at SWEET bakery. One-year-old infants are supposed to carry it and parents pray for their healty growth in Japan.

  スイートのパン屋でこの大きなパンを注文しました。1歳児は一升餅を担ぐことになっていて、両親は健やかな成長を祈るのですが、最近パンでもよいそうです。

000012022.09.10 Ichinas 1st year ceremony 2 Carry the big bread


https://youtu.be/t9pMBIkUR2Q

 

 

 

 

 

  

They are also supposed to choose one thing from 5 or 6 things. Each thing has a meening, for example, if they choose an abacus they will be good at calculation, a pen they will be a novelist, a wallet they will be rich etc. Ichina chose a wallet.

  また5・6個の物から1つを選ぶことになっています。それぞれ意味があって、例えばそろばんを選ぶと計算が得意になり、ペンを選ぶと小説家になり、財布を選ぶと金持ちになり・・・Tina姫は財布を選びました。

00002 2022.09.10 Ichinas 1st year ceremony 3


https://youtu.be/1f0kWwVrZpU

00003 2022.09.10 Ichinas 1st year ceremony 4


https://youtu.be/f13etIwmLB8

000042022.09.10 Ichinas 1st year ceremony 5 Choose Wallet


https://youtu.be/97y4J5eL454

 

 

 

After that Ichina and Kaito played the piano then

  その後、Tina姫とKaitoマンはピアノを演奏して、

 

 

 

Kaito dropped the toy spring from the top of the stairs.

  kaitoマンはスプリングを階段上から落としました。

 

 

 

Kaito made this jerry for Ichinas ceremony. What a tender-hearted brother!

  kaitoマンはTina姫のセレモニーのためにゼリーを作りました。なんと優しい兄でしょう!

 

 

 

Kaito havent played with the consruction site toy for a long time.

  kaitoマンは久しぶりに工事現場セットで遊びました。

 

 


 

On the way back home, Kaito and I visited Wingroad shopping ceter then watched Blue Thunder, freight train, from the rooftop parking.

  帰り道にkaitoマンとTorojiro先生はウィングロードに行って、屋上駐車場からブルーサンダーを見ました。

 

 

Kaito took an elevator all he wanted.

  kaitoマンは思う存分エレベーターに乗りました。

 

 

 


We practiced bicycle until it got dark.

  暗くなるまで自転車練習をしました。

 

 

 

After that Kaito practiced swinging a bat at Japanese rooms then

  その後、kaitoマンは和室で素振りをして、

 

 

 

watched Anpanman at the top of Osaka Station.

  大阪駅の頂上でアンパンマンを見ました。

No comments:

Post a Comment