Saturday, September 17, 2022

17th Sep. A lot of Umai-bou snacks たくさんのうまい棒だぞ

A lot of Umai-bou snacks

17日 たくさんのうまい棒だぞ

 

 

I dried clothes outside then

  洗濯物を外に干して、

 

 

 

went for a jog.

  ジョギングにでました。

 

 

 

I saw our house from Midoriko high way service area.

  我が家をみどり湖サービスエリアから見ました。

 

 

 

I came back home via Osakada Pond and Kaitos nursery school.

  小坂田池とKaitoマン保育園経由で帰りました。

 

 

 

Kaito was watching tablet PC.

  Kaitoマンはタブレットを見ていました。

 

 

 

I cut grass.

  草刈りをしました。

 

 

 

After that I watered plants,

  その後、植物に水をやって、

 

 

 

harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

transplanted seedlings of lettuce and cabbage.

  レタスとキャベツの苗を移植しました。

 

 

 

Our neighbor Mr. Komatsu called me and let me take perilla leaf at his farm.

  隣人Komatsuさんがシソの葉を獲ってよいと声をかけてくれました。

 

 

 

Ichina played with balls and

  Tina姫はボールで遊んで、

 

 

 

 

Kaito played sugoroku, backgammon.

  Kaitoマンは人生ゲームをしました。

 

 

 

Lately Ichina stands up frequently.

  最近Tina姫は頻繁に立ち上がります。

 

 

 

 

Following that we visited LAMU supermarket then ate ice creams.

  それからラムーに行って、アイスクリームを食べました。

 

 

 

 

Kaito really likes coin games and

  Kaitoマンはメダルゲームと

 

 

 

 

Japanese drum game.

  太鼓の達人が大好きです。

MOV_14912022.09.17 Japanese drum game, Almost cleared


https://youtu.be/axMW-R7dT9k

 

 

 

Kaito got 7 Umai-bou snack by crane game.

  クレーンゲームで7本うまい棒を獲りました。クーポンで無料で獲りました。お店の人が一番嫌がるパターンです(笑)

 

 

 

 

On the way back, we enjoyed shopping.

  帰りに買い物を楽しみました。

 

 

 

 

Kaito plays crane game every week. Now we have a lot of Umai-bo snacks. Umai means yummy, bou means stick.

  Kaitoマンは毎週クレーンゲームをやります。今たくさんのうまい棒があります。

 

 

 

 


Kaito threw flying discs and boomerang.

  Kaitoマンはフリスビーとブーメランを投げました。

 

 

 

 

After that he practiced batting.

  その後Kaitoマンはバッティング練習をしました。

 

 

 

 



By the way, a batting tee is very expensive but I made it for free by using scrap wood.

  ところで、バッティングティーはとても高いですが、Torojiro先生は廃棄する材木で無料で作りました。

 

 

 

 

Kaito climbed up to the top of Osaka Station to watch Anpanman and

  Kaitoマンはアンパンマンを見るために大阪駅の頂上へ登り、

 

 

 

 

Ichina climbed up the sofa to get to the the table.

  Tina姫はテーブルにたどり着くためにソファに登りました。

 

 

 

 

Now Ichina can crawl very fast.

  Tina姫はとても速くハイハイします。

No comments:

Post a Comment