Saturday, September 24, 2022

24th Sep. Stubborn Man's Ski Shop, Ichina's Assistance 頑固親父のスキーショップ・Tina姫のお手伝いだぞ

Stubborn Man's Ski Shop, Ichina's Assistance

24日 頑固親父のスキーショップ・Tina姫のお手伝いだぞ


 

 

When I finished drying clothes,

  洗濯物を干し終えた時、

 

 

 

Ichina was at the Japanese room and

  Tina姫は和室にいて、

 

 

 

Kaito was at the bed room.

  Kaitoマンは寝室にいました。

 

 

 

I harvested vegetables,

  野菜を収穫して、

 

 

 

visited our public hall then cleaned it with my neighbors.

  公民館に行ってご近所さんと一緒に掃除をしました。

 

 


After that I dried clothes outside. Thanks to the newly-handmade clothes-drying platform, we can dry a lot of clothes even low solar altitude in autumn. About the half of balcony becomes in the shadow in winter.   

  その後、外に洗濯物を干しました。新しく作られた物干し台のお陰で、秋の低い太陽でもたくさん洗濯物が干せます。冬にはバルコニーの約半分が日陰になります。

 

 

 

Following that we threw this toy that teaches how to throw good spining ball.

  それから、スピンがきいたボールの投げ方を教えてくれるおもちゃを投げました。

 

 




 

Around noon, we visited Gusto Restaurant. Kaito ordered with the tablet then

  お昼頃ガストに行きました。Kaitoマンはタブレットで注文して、

 

 

 

The robot delivered our order.

  ロボットが注文を届けました。

 

 


We need one more point to get Anpanman Salad Bowl.

  アンパンマンのサラダボウルをゲットするにはもう1点必要です。

 

 

 


Around 2 PM, we visited AEON mall, in Matsumoto city center, after a long time away.

  2時頃、久しぶりに松本市街地のイオンモールに行きました。

 

 


We played the Japanese drum game. Lately Kaito always chooses the hardest mode.

  太鼓の達人をやりました。

 

 

 

He almost cleared the hardest mode of Doraemon and easily cleared the hardest mode of Sanpo.

  もう少しで「ドラえもん」がクリアというところで、「さんぽ」は簡単にクリアしました。

MOV_1823 2022.09.24 Japanese drum game,


Kaito Almost cleared the hardest mode of Draemon

https://youtube.com/shorts/tiFxMactXuo

MOV_1824 2022.09.24 Japanese drum game, Almost cleared the normal mode of Sanpo Song


https://youtu.be/jD9c5eiJmIY

 




He chose the hardest mode of Doraemon again then cleared it at last. You did it! We can play three songs every time we insert 1 coin (about US$1).

  むずかしいの「ドラえもん」をもう一度選んで、ついにクリアしました。やりました!100円で3曲できます。
MOV_18262022.09.24 Japanese drum game, At last Kaito cleared the hardest mode of Draemon


https://youtu.be/axtnraefup4

 

 

 

After that Kaito and I walked to my favorite stubborn mans ski shop. It takes us 5 minutes from AEON mall.

  その後、KaitoマンとTorojiro先生はお気に入りの頑固親父のスキーショップまで歩いていきました。イオンモールから徒歩5分です。

 

 


Since first time I visited here, I was looking for my skis, boots and my ski wears so I didnt notice that this shop doesnt have ski goods for kids.

  初めてここに来た時から、自分のスキー板とブーツとウェアーを探していたので、子ども用のスキー用品を置いていないと気づいていませんでした。そうだったのか~

 

 

 

we walked back to AEON mall, met up with Ichina and Tamami then

  イオンモールまで歩いて戻って、Tina姫、Tamamiさんと会って、

 

 

 

visited our favorite shop that sells cheap sweets. It takes us 5 minutes by car from AEON mall.

  お気に入りの昭和風駄菓子屋に行きました。イオンモールから車で5分です。

 


 

Kaito drew lots 3 times then got 3 super-balls, (well-bounced rubber balls).

  Kaitoマンは3回くじを引いて、スーパーボールを3つ手に入れました。

 

 

 

On the way back, we visited the Japanese sake celler and

  帰りに酒蔵と

 

 

 

the Big supermarket.

  ザ・ビッグに寄りました。

 

 

 

We dried clothes inside so Ichina helped Tamami taking off clothes at a storage room.

  室内で洗濯物を干したので、Tina姫は納戸でTamamiさんが洗濯物を取り込むのを手伝いました。

MOV_1841☆☆ 2022.09.24 Ichina is helping Tamami taking off clothes


https://youtu.be/WJCDnuXhYl8

 

 

 

Kaito watched Anpanman at the top of Osaka Station,

  Kaitoマンは大阪駅頂上でアンパンマンを見て、

 

 

 

watched fart movies on the bed.

  ベッドでおなら動画を見ました。

No comments:

Post a Comment