Sunday, September 25, 2022

25th Sep. Cycling around the lake Suwa 自転車で諏訪湖一周だぞ

Cycling around the lake Suwa

25日 自転車で諏訪湖一周だぞ

 

 

 

I dried clothes and set up the imitation hawk at a balcony.

  洗濯物を干して偽物の鷹をバルコニーに設置しました。

 

 

 

After that I jogged as usual

  その後、いつも通り走りました。

 

 

 

I chose the new jogging course then

  新しいジョギングコースを選び、

 

 

 

met the funny statue. Later Kaito starts calling that The old guy with lion body,

  面白い像に出会いました。後にKaitoマンは、「体がライオンのおっさん」と呼ぶようになります。

 

 

 

This course has the place of histrical interest.

  史跡もこのコースにあります。首塚です。

 

 

 

I also jogged along the new road leads to Osakada Park.

  小坂田公園につながる新しい道も通りました。

 

 

 

Finally I jogged along the usual course.

  最後はいつものコース沿いに走りました。

 

 

 

Ichina and Kaito woke up and played together on the bed.

  Tina姫とKaitoマンは起きて一緒にベッドで遊びました。

 

 

 

I moved the imitaiton hawk around our sweet potato farm. Id like this hawk to guard our farm from beasts, especially wild boars and monkeys.

  鷹をサツマイモ畑付近に移動しました。この鷹に畑を特にイノシシと猿から守ってもらいたいのです。

 

 

 

I washed and dried tarps of waterslider and sunshade at the Water World.

  ウォーターワールドの滑り台・日除けのシートを洗って干しました。

 

 

 

I made ridges for garlic.

  ニンニク用の畝を作りました。

 

 

 

Around 11:30, we visited the lake suwa. First we bought our lunch then

  11時半頃、諏訪湖に行きました。最初に昼食を買って、

 

 

 

bought it at the lakeside.

  湖畔で食べました。

 

 

 

Ichina rode on a tricycle for the first time.

  Tina姫は初めて三輪車に乗りました。

 

 

 

Around 12:30, Ichina and Tamami started walking with a tricycle around the parking,

  12時半頃、Tina姫とTamamiさんは駐車場付近の散歩を三輪車で始め、

 

 

 

 

Kaito and I started cycling around the lake Suwa.

  KaitoマンとTorojiro先生は諏訪湖一周サイクリングを始めました。

MOV_1905 2022.09.25 Go around the lake Suwa 1, Start Point


https://youtu.be/tivSFQFZ_tI

 

 

 

 

It was Kaitos second time to enjoy cycling outside of our land space.

  Kaitoマンにとって敷地外でサイクリングするのは2回目でした。

MOV_1912 2022.09.25 Go around the lake Suwa 2, 2 miles Point


https://youtu.be/wx_EznqlYbM

 

 


Kaito is a good rider.

  Kaitoマンは上手に乗れます!

 

 

 

Kaito was not interested in the foot spa today. He concentrated on cycling.

  Kaitoマンは足湯に今日は興味がありませんでした。サイクリングに集中しました。

MOV_1926 2022.09.25 Go around the lake Suwa 3, 5 miles point


https://youtu.be/XnxEwb4zaqo

 

 

 

We saw the beautiful Mt. Fuji.

  きれいな富士山が見えました。

 

 

 

 

We had a break at Second Street in Shimosuwa town.

  下諏訪町のセカストで休憩しました。

 

 

 

Kaito renewed his record last time he cycled 6.5 miles.

  Kaitoマンは前回スカイパーク10kmを走った記録を塗り替えました。

MOV_1935 2022.09.25 Go around the lake Suwa 4, 8 miles point


https://youtu.be/Q6wYjfLlm84

 

 

 

Kaito finished 10 miles cycling.

  Kaitoマンは16kmのサイクリングを終えました。

MOV_1938 2022.09.25 Go around the lake Suwa 5, Goal Point


https://youtu.be/43NwpIBjtwo

 

 

 

You did it!

  やったね~

 

 

 

After that we visited the amusement then enjoyed coin games,

  その後、アミューズメントでメダルゲームと

 

 

 

bingo game. Kaito won the prize and got this toy.

  Kaitoマンは当たっておもちゃをゲットしました。

 

 

 

At Watahan supermarket, we bought ice creams then

  綿半でアイスを買って、

 

 

 

ate them in our car.

  車内で食べました。

 

 

 

On the way back, I voted at our public hall.

  帰りに公民館で投票しました。

 

 

 

It was wonderful day today.

  今日は素晴らしい日でした。

No comments:

Post a Comment