Sunday, May 5, 2019

5th May. Children's Day 子どもの日だぞ

Children's Day
日 子どもの日だぞ




Kaito was playing with Lego, shovel car, I made.
  Kaitoマンはレゴのショベルカーで遊んでいました。





He calls its operator Ossan = Old guy
  操縦している人を”おっさん”と言いました。




I jogged in the morning as usual.
  いつも通り走りました。





Cherry blossoms are still beautiful.
  桜はまだキレイです。



 
I brought a lot of clothes I rarely wear to a reuse (secondhand) store.
  めったに着ない服をセカンドストリートに持っていきました。




I threw my old things. This is my snowboard boots bag I bought 20 years ago.
  古い物を捨てました。スノボブーツの袋で20年前に買った物です。






Since its Childrens Day today, I tried to take photos of Kaito. He took a part of a warriors helmet.
  子どもの日なのでKaitoマンの写真を撮ろうとしました。兜のパーツを取りました。





I managed to take his photos infront of a worriors helmet and carp streamer.
  何とか兜と鯉のぼりの前で写真を撮れました。


 
Kaito has started using a new function of Anpanman toy.
  アンパンマンのおもちゃの新しい機能を使い始めました。


 
We ate ice cream at the store on the way to Matsumoto.
  松本への道にある店でアイスクリームを食べました。


 
We had lunch at the restaurant.
  ガストで昼食でした。





Following that we watched passing trains near Hirata station.
  平田駅の近くで通過電車を見ました。

190505_153347 Passing Train, Azusa, Hirata Station

190505_154027 Passing Train, Local Train, Hirata Station

190505_155341 Passing Train, Azusa, Hirata Station

190505_160230 Passing Train, Shinano, Hirata Station



 
Kaito likes ABC song.
  KaitoマンはABCの歌が好きです。

No comments:

Post a Comment