Saturday, May 18, 2019

18th May. Chino City 茅野だぞ

Chino City
18日 茅野だぞ




Kaito watched Shinkansen DVD,
  Kaitoマンは新幹線のDVDを見て





practiced slide and swings.
  滑り台とブランコを練習しました。





Around 10 AM, we moved to Midoriko station then
  10時頃みどり湖駅へ行き、





took a commuter train. Luckily we sat on the seat near operators seat in the middle of 6-car train.
  運よく6両編成中間の運転席近くに座れました。Kaitoマンは「連結してる」と言います。
GOPR0550 At a commuter train

190518_101519 We sit on the seat near train drivers' seat of commuter train





After 30 minutes we got to Chino Station. Kaito waved hands to the commuter train we took.
  30分後、茅野駅について、Kaitoマンは乗ってきた通勤電車に手を振りました。
GOPR0551 When we get off a commuter train.





We saw Azusa trains but it was called Kaiji.
  あずさを見ましたが、かいじという名前でした。鉄道は奥が深いですね・・・
190518_103424 At Chino station, Super Azusa 1

190518_103529 At Chino station, Super Azusa 2


GOPR0552 At Chino station, Kaiji (Azusa)





We enjoyed shightseeing around the station.
  駅周辺で観光を楽しみました。Kaitoマンは蒸気機関車をシュッシュポッポと言います。
GOPR0553 Exit of Chino station





Especially this store Asahi ken was very attractive. I looked back upon 30 years ago.
  とくに朝日軒というお店が魅力的でした。30年前を思い出しました。





Kaito rode on this elephant. It costs US 10 cent. Very cheap.
  Kaitoマンは佐藤のゾウさんに乗りました。10円です。昭和のままなのでしょう。
GOPR0554 At the old toy and snack shop





We had lunch with watching trains.
  電車を見ながら昼食でした。





Kaito found dandelions.
  Kaitoマンはタンポポを見つけて、「タンポポみ~っけ」と言いました。保育園で習ったのでしょう。





Kaito really likes to watch water current.
  Kaitoマンは水の流れを見るのが大好きです。


 
We ate soft ice cream.
  ソフトクリームを食べました。


 
When I bought the ticket for Matsumoto, Kaito got this file of Azusa.
  松本までの切符を買った時、Kaitoマンはあずさのクリアファイルをもらいました。





We took the limited express Azusa.
  あずさに乗りました。
GOPR0555 From Chino to Matsumoto we took Super Azusa





Kaito sat on the seat near connection part of trains.
  Kaitoマンは車両連結部分近くに座りました。


 
After 10 minutes he fell asleep. haha
  10分後、Kaitoマンは眠りました。ははは
GOPR0556 When we arrived Matsumoto Kaito was sleeping






We saw a lot of trains at Matsumoto Station then went back home.
  松本駅でたくさんの電車を見て、家に帰りました。
GOPR0557 Kaito woke up at Matsumoto Station.

GOPR0558 We saw Super Azusa we took.






We reviewed our movie I took on GoPro.
  ゴープロで撮った動画を見て復習しました。





Kaito brushed teeth with Gaikocchan.
  がいこっちゃんと歯を磨きました。





Kaito took Gaikocchan to his place then said bye-bye.
  がいこっちゃんをお家へ連れて行き、バイバーイと言いました。

No comments:

Post a Comment