Saturday, May 11, 2019

11th May. Kaito took the limited express Azusa for the first time. 初あずさだぞ

Kaito took the limited express Azusa for the first time.
11日 初あずさだぞ



I put winter tires in order.
  冬用タイヤを片付けました。






We played together at the playground infront of my house.
  家の前の遊び場で一緒に遊びました。
190511_095456 Climbing Wall in front of my house.




I disposed these equipments because these are broken.
  捨てました。壊れているからです。






Since Tamami had to take a lecture, Kaito and I moved to Okaya.
  Tamamiさんが講習を受けなければならなかったので、Kaitoマンと岡谷へ行きました。






Kaito couldnt climb this place before but now its very easy for him because he is climbing my handmade wall every day.
  Kaitoマンは以前はこの場所を登れませんでしたが、今は余裕です。毎日手作りの壁を登っているからです。






We had lunch at my favorite Chinese restaurant.
  中華料理屋で昼食でした。






Following that we moved to Okaya railway station then
  その後、岡谷駅に行き、






took a local train to Matsumoto. Kaito likes a commuter train as well .
  普通電車に乗りました。Kaitoマンは通勤電車も好きです。
190511_140349 In the commuter train from Okaya 岡谷からの通勤電車の中







At Matsumoto station, we saw a lot of limited express Azusa.
  松本でたくさんの特急あずさを見ました。
190511_143317 At Matsumoto Station. A lot of Super Azusa 松本駅にてたくさんのあずさ

190511_143514 At Matsumoto Station. Super Azusa 松本駅、あずさが来る

190511_143834 Attachment Part 連結部分





We took a bus to AEON mall.
  イオンモールまでバスに乗りました。


Kaito likes trains very much.
  Kaitoマンはとても電車好きです。


We walked to Matsumoto then took the limited express Azusa at last.
  松本駅まで歩いていき、ついに特急あずさに乗りました。


Kaito likes an attachment part so I chose the seat near the part. 
 Kaitoマンは連結部分が好きなので、その近くを選びました。
190511_171512 Kaito got into Super Azusa, attachment part. Kaitoマンあずさの連結部分に乗る


Kaito seemed to feel at home.
  Kaitoマンはリラックスしているようでした。
190511_171640 Kaito is sitting on the seat. 座席にて


After 20 minutes we got off the train at Okaya because my car was there.
  20分後、岡谷で特急あずさから降りました。車がそこにあるからです・・・
190511_173311 Kaito is walking on the attachment part. 連結部分の上を歩く


Anyway Kaito got on the limited express Azusa. We saw the train off.
  とにかくKaitoマンは特急あずさに乗りました。見送りました。
190511_173715 Kaito saw Super Azusa off. 乗ったあずさを見送り



We watched trains for about 30 minutes.
  30分ほど電車を見ました。



We bought flower for Mothers Day and took photos of Kaito, flower and Gaikocchan then sent the photos to my mother.
  母の日として、お花を買って、Kaitoマン・花・がいこっちゃんの写真を撮って、母へ送りました。

No comments:

Post a Comment