Tuesday, May 28, 2019

28th May. The day for nursery school visitation 保育園参観日だぞ

The day for nursery school visitation
28日 保育園参観日だぞ




Kaito was playing with balls.
  Kaitoマンはボールで遊んでいました。





Kaito watched dogs on TV.
  テレビで今日のわんこを見て、ワンワンと言いました。





Kaito practiced swings, slide and climbing walls as usual.
  いつも通りブランコ、滑り台、クライミングウォールの練習をしました。





Although it was the day for nursery school visitation today, we visited a dentist first because Kaito fell down at his nursery school, cut his lip and sewed it yesterday. His injury is getting better.
  今日は保育園参観日ですが、まず歯医者に行きました。Kaitoマンは昨日保育園で転んで唇を切って縫ったからです。傷はよくなっています。





Around 10 AM, we visited Kaitos nursery school. First we made a sprinkling can for watering flower.
  10時頃、保育園へ行きました。まずジョウロを作りました。





Kaito can use a toilet with a few support. He can wash his hands by himself. Since we were late for school, I observed his nursery school only for 1 hour. I was relieved that I made sure Kaito is doing very well.
  トイレを少しの支援ででき、手は自分で洗えます。遅刻していったので1時間だけしか見られませんでした。Kaitoマンはとてもよくやっているので安心しました。





When I came back home from my workplace, naked Kaito was running.
  職場から帰った時、裸のKaitoマンが走っていました。

No comments:

Post a Comment