Tuesday, August 7, 2018

7th Aug. Nagano City 長野市だぞ

Nagano City
日 長野市だぞ



 
When Kaito was watching TV,
  Kaitoマンがテレビを見ている時、


 
he found a dog on TV and then
  犬を見つけて


 
said Wan wan = dog
  ワンワンと言いました。


 
I took a lecture about special education as well today.
  今日も特別支援教育の講義を受けました。


 
I wrote a report and took a photo and sent it to the lecturer.
  まとめを描いて、写真を撮って、講師に送りました。便利な世の中です。





I moved to Nagano city to call on my colleague.
  同僚を訪ねて長野市へ行きました。


 
Although I wanted to visit this restaurant, it was closed so
  よしの屋食堂へ行きたかったのですが、閉まっていたので、


 
I had dinner at another favorite restaurant.
  文佳食堂でチキンカツライスを食べました。


 
On the way back, I watched fireworks at Obasute service area.
  帰りに姨捨サービスエリアで花火を見ました。

No comments:

Post a Comment