Wednesday, August 15, 2018

15th Aug. Osaka5 Kyoto Railway Museum 京都鉄道博物館だぞ

Osaka5 Kyoto Railway Museum
15日 大阪5 京都鉄道博物館だぞ



 
Kaito was playing together with my father Kazuo.
  KaitoマンはKazuoさんと遊んでいました。


 
We can see trains from my parents house.
  実家から電車が見えます。





At 9 oclock, we moved to the second nearest statinon Wakaeiwata and took train because we are supposed to visit the sushi restaurant here in the evening.
  夕方ここの寿司屋へ来る予定だったので、9時頃、2番目に近い若江岩田で電車に乗りました。

 



Kaito was busy with waving hands as usual.
  Kaitoマンはいつも通り手を振るのに忙しかったです。





Kaito might feel dizzy because Osaka is very crowded.
  大阪は込み合っているので、Kaitoマンはくらくらしていたかもしれません。




At 10:30, Kaito arrived in Kyoto for the first time.

  10時半、Kaitoマンは京都へ初めて足を踏み入れました。


 
We took bus and moved to Kyoto Railway Museum because Kaito is very interested in trains now.
  バスで京都鉄道博物館へ行きました。Kaitoマンが今、電車大好きだからです。





This is the first Shinkansen, which has already been retired.
  既に引退している初代0系新幹線です。





There are a great many old trains.
  たくさんの古い電車がありました。
[Movie] Entrance動画:(46sec)





Kaito thought he is operating them.
  運転しているつもりでした。





The diorama is also very attractive for him.
  鉄道模型もまた魅力的でした。
[Movie] Diorama動画:(15sec)





We had lunch at the museum. Everything is Kazuos treat. Thank you very much.
  博物館で昼食を食べました。すべてはKazuoさんもちでした。ありがとうございます。





After lunch, we watched steam locomotive, SL.
  昼食後はSLを見ました。


 
Kaito says Shu-Shu-Popo, its sounds.
  Kaitoマンはシュシュポポと言います。絵でトーマスを見ても言います。
[Movie] Shu-Shu Po-Po動画:(49sec)






It might be the most attractive place this time.
  今回一番魅力的な場所だったかもしれません。
[Movie] Scenery of Umekoji Railroad Museum動画:(23sec)

[Movie] Bye-bye動画:(49sec)
 
[Movie] Bye-bye動画:(18sec)






We had a very good time there.
  とても有意義な時間が過ごせました。
[Movie] Busy with waving hands動画:(31sec)






In the evening, we ate sushi at Benisushi restaurant.
  夕方紅寿司で食べました。






Following that Kaito played with toy train at parents house.
  それから実家で電車で遊びました。
[Movie] Shinkansen Train in parents house動画:(30sec)



 
This is the toy Kazuo bought yesterday.
  Kazuoさんが昨日買ってくれたおもちゃです。



 
Kaito is scared of it.
  Kaitoマンは怖がっています・・・。

No comments:

Post a Comment