Monday, August 20, 2018

20th Aug. Blackboard & Penguin 黒板とペンギンだぞ

Blackboard & Penguin
20日 黒板とペンギンだぞ



 
Kaito was sleeping when I left home.
  家を出る時Kaitoマンは寝ていました。


 
We have an opening ceremony tomorrow so we dont have school lunch today then we needed to eat out.
  明日、始業式が終業式のため、今日は給食がなく外食です。


 
We learned how to wipe a table when students take an examination of cleaning skill.  
  生徒たちが検定を受ける時のテーブルの拭き方を習いました。参考にはなりますが、濡らすこと、しぼること、拭くこと・・・こんなに丁寧にやっていたら気が狂いそうです(笑)


 
I enjoyed woodwork a little.
  少し木工を楽しみました。


 
Kaito watched Anpanman in the evening.
  Kaitoマンは夕方アンパンマンを見ました。


 
Kaito writes something on the electric blackboard I got the day before yesterday.
  一昨日獲った電子黒板にKaitoマンは何か書いています。



He can erases it easily by pushing button.
  ボタンを押して、簡単に消すことができます。



Kaito really likes the penguin.
  Kaitoマンはペンギンをとても気に入っています。



He calls it Pen-chan.
  ペンちゃんと呼んでいます。

No comments:

Post a Comment